نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر رئیس محیط زیست کشور به مازندران تاثیری در رفع مشکل زباله نداشت و هم اکنون شورا و شهرداری باید این مسئله را حل کنند و هر کدام از نهادها، دیگری را مسئول رفع مشکل زباله می دانند، عنوان کرد: محیط زیست متولی نظارت بر وضعیت زباله در استان است و اعطای تسهیلات لازم بر عهده دولت است.شجاعی نماینده ساری

شجاعی اشاره کرد: لازم است تفکر کارشناسی از سوی سازمان محیط زیست به مسئولان شهری اعلام شود و آنها نیز اجرا کنند.

این نماینده مجلس نهم افزود: سازمان محیط زیست باید راهکار و فناوری نوین مانند فیلترهای مناسب کاهش آلودگی را به مسئولان شهری اعلام کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها زباله را برای تولید برق استفاده و حتی از دیگران خریداری می کنند، ابراز داشت: حل مشکل زباله در استان، اهتمام جدی لازم دارد.

شجاعی بیان داشت: در استان مازندران به دلیل وسیع بودن سفره های زیرزمینی آب دریا، امکان حفر چاه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای حاشیه سواحل مازندران، مشکل زباله بیشتر به چشم می آید، خاطرنشان کرد: نیاز است، دولت راهکارهای مناسب به منظور حل مشکل زباله در این شهرها بیاندیشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در خصوص نارضایتی مردم منطقه شهرک صنعتی شماره یک ساری نسبت به احداث کارخانه زباله سوز، بیان کرد: نامه کتبی به خانم ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست ارائه دادیم و ایشان نیز گزارش کار از اداره کل محیط زیست مازندران خواستند.

گفتنی است چندی پیش دکتر معصومه ابتکار ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از مخیط زیست کشور به مازندران سفر داشت و از سوی ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران مفتخر به لقب « مادر محیط زیست ایران » شد اما با توجه به شواهد ، قرائن و مشروح سخنرانی ها و جلسات مشکلب حل نشد و اصلی ترین مشکل شهرهای مازندران در قالب زباله ها همچنان پابرجاست !

اشتراک این خبر در :