عضو کمیسیون کشاورزی، انرژی وآب مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران از کلنگ زنی تصفیه خانه آب بابل در آینده نزدیک خبر داد و خواستار عملیاتی نمودن طرح فاضلاب امیرکلا شد.

حسین نیاز آذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ، تامین آب آشامیدنی شهرهای گروه الف را یکی از دغدغه های نمایندگان و مسئولان دانست و افزود: به طور جد پیگیر احداث تصفیه خانه آب شرب در پایین دست سد البرز با همکاری آب منطقه ای استان هستیم.

وی، ادامه داد: تا زمان احداث و بهره برداری تصفیه خانه اصلی آب بابل،  پیگیر ساخت تصفیه خانه فیلتر شنی دوم توسط شرکت آبفای شهری مازندران هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، انرژی وآب مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کارشناسی لازم توسط همکاران آبفای مازندران صورت پذیرد تا نقاطی که تراز آب سطحی آنها بالاست، در اولویت لوله گذاری و جاری سازی انشعاب فاضلاب قرار گیرند.

نیاز آذری، با اشاره به وجود مشکلات و انفصالات در شبکه های  فاضلاب در برخی از مناطق شهر بابل،افزود: این مشکلات بررسی و نسبت به رفع نواقص موجود اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران نیز در این دیدار به تشریح طرح فاضلاب شهر بابل پرداخت و گفت: اجرای این طرح  بر اساس طرح مشاور در ۴ مدول پیش بینی شده است.

مهندس ذبیح الله ذاکری، با اشاره به اینکه این طرح در دوره ۲۵ ساله ، ۴۰۰ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می دهد، افزود: در مجموع برای اتمام طرح فاضلاب شهر بابل، ایجاد ۴۵۰ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی نیاز است.

وی، بیان داشت: ظرفیت این تصفیه خانه ۹۸ هزار متر مکعب در شبانه روز است که از این ظرفیت ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آن برای مدول اول در حال بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران ادامه داد: تا کنون نسبت به جاری سازی ۱۰ هزار و ۵۰۰ خانوار شهر بابل اقدام شده است که در پایان مدول اول ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش طرح جمع آوری فاضلاب قرار خواهند گرفت.

مهندس ذاکری، همچنین از  بهره برداری طرحهای آبرسانی در دو شهر خوشرودپی و گلوگاه بابل اشاره و تصریح کرد: در شهر خوشرودپی یک حلقه چاه، با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه حفر و تجهیز و افتتاح شد و ۱۵۰۰ خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.

وی، به بهسازی و مهندسی مجدد یک حلقه چاه با افزایش آبدهی ۱۰ لیتر در ثانیه خبر داد و افزود: ۶۰۰ خانوار شهر گلوگاه در هفته دولت از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شدند.

مهندس ذاکری، همچنین از اجرای طرح آبرسانی به شهر گتاب خبر داد و گفت: در این طرح، به منظور ایجاد ذخیره مطمئن برای ساعات پیک مصرف و افزایش توان تامین و ایجاد فشار مناسب و تزریق آب مورد نیاز به شبکه ها، عملیات احداث مخزن ذخیره بتنی به ظرفیت ۲هزار مترمکعب ، حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه و ساخت ایستگاه پمپاژ به اتمام رسید و در آینده به بهره برداری می رسد.

اشتراک این خبر در :