خبرگزاری فارس: نجات 3 هزار و 339 غریق در سواحل بابلسر

دبیر ستاد ساماندهی طرح سالم سازی دریای بابلسر گفت: از ابتدای شروع طرح سالم سازی دریا تاکنون سه هزار و 339 نفر از مرگ حتمی در سواحل بابلسر نجات یافتند.

علی‌اصغر قلی‌پور با بیان اینکه طول نوار ساحلی شهرستان بابلسر  27 کیلومتر است،  اظهار داشت: از این مقدار 13 کیلومتر قابلیت شنا دارد.

وی از وجود 15 طرح سالم‌سازی دریا در سطح سواحل شهرستان بابلسر خبر داد و افزود: حدود 150 ناجی در مناطق کور و ممنوعه استفاده شده است.

قلی‌پور با اشاره به اقدامات دولت جدید درباره کاهش آمار غریق در سطح استان و شهرستان اذعان داشت: اقدامات شایسته‌ای در طول یک‌سال گذشته برای کاهش آمار غریق انجام شده است که در طی 50 سال گذشته بی‌نظیر بود.

وی تصریح کرد: شهرستان بابلسر جایگاه ویژه‌ای از لحاظ توریستی و گردشگری در سطح استان دارد به طوری که سالانه رتبه نخست جذب مسافر را در سطح استان کسب می‌کند.

دبیر ستاد ساماندهی طرح سالم‌سازی دریای بابلسر با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل ما در سطح سواحل عدم فرهنگ استفاده درست از دریا است، بیان داشت: ما در بحث فرهنگ‌سازی موفق نبودیم و نیاز به اقدامات جدی‌تری در این زمینه داریم.

قلی‌پور با اشاره به اینکه بسیاری از مردم با فرهنگ استفاده درست از دریا آشنایی ندارند،خاطرنشان کرد: لازم است مسئولان فرهنگی و رسانه‌ها درباره اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشیدن به مردم درباره استفاده درست از دریا اقدامات بیشتری انجام دهند.

اشتراک این خبر در :