سفیر انگلیس در سازمان ملل با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای با ایران به لحظه حساسی رسیده است، گفت: انگلیس متعهد است تا از طریق مذاکرات به یک راه‌حل صلح‌آمیز درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران دست پیدا کند.

به گزارش ایسنا، سفیر انگلیس در سازمان ملل در بیانیه‌ای خطاب به شورای امنیت این کشور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 یاد آور شد: مذاکرات ایران و گروه 3+3 به منظور دستیابی به توافقی جامع در مورد برنامه‌ هسته‌ای ایران به لحظه‌ حساسی رسیده است. این گروه متعهد است تا پیش از 24 نوامبر به توافقی جامع دست پیدا کند و مذاکرات طی روزهای آینده در نیویورک از سر گرفته خواهد شد.

او در ادامه این بیانیه آورده است: پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل شده و دستیابی به توافق محتمل است. اما اکنون ضروری است که ایران به ویژه در مواجهه با ظرفیت غنی‌سازی‌اش از خود انعطاف نشان دهد. ایران هم‌چنین باید بیش از گذشته با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه‌ تحقیقاتش همکاری کند.

سفیر انگلیس در سازمان ملل درادامه بیانیه‌ خود به کاهش بخشی از تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران پس حصول توافق اولیه ژنو اشاره کرد و گفت: ما باید مشخص کنیم که بخش اعظم تحریم‌ها شامل تحریم‌های سازمان ملل و محدودیت‌های اعضای این سازمان که در ارتباط با قطعنامه‌های شورای امنیت صادر شده به قوت خود باقی است.

وی در ادامه این بیانیه با تکیه بر ادعاهای غرب مبنی بر همکاری نکردن کامل ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متذکر شد: ما هنوز در مورد پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی‌اش و پاسخگو نبودن این کشور به نگرانی‌های جامعه‌ی بین‌الملل نگران هستیم. هم‌چنین ایران تاکنون در مورد کشف یک کشتی حامل سلاح‌های ساخت ایران در دریای سرخ که سازمان ملل تایید کرد نقض تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است، پاسخ درستی نداده است ما از ایران می‌خواهیم تا به سوالات ما در این زمینه پاسخ دهد.

او در پایان تاکید کرد: انگلیس متعهد است تا در مورد برنامه‌ی هسته‌ای ایران از طریق رایزنی به یک راه حل صلح‌آمیز برسد. ادامه مذاکرات که به منظور دستیابی به یک توافق جامع انجام می‌شود بهترین فرصت در طول سال‌های اخیر برای دستیابی به این هدف بوده است.

وی افزود: ما به تلاش‌های‌مان برای رسیدن به یک توافق جامع ادامه می‌دهیم و از ایران نیز می‌خواهیم که این‌گونه رفتار کند.

اشتراک این خبر در :