علیرضا رحیمی مدیر عامل برکنار شده پرسپولیس گفت؛ وزیر ورزش ده روز بعد از حضورم در پرسپولیس گفت علی دایی باید برود.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل برکنار شده باشگاه پرسپولیس که در برنامه 90 حاضر شده بود، درباره حاشیه‌های اخیر این باشگاه گفت: اجازه می‌خواهم یک عذرخواهی از بساز و بفروش‌ها داشته باشم. نباید این جمله “یک بساز و بفروش برای پرسپولیس تصمیم می‌گیرد” را می‌گفتم. صحبت من این بود که یک بساز و بفروش نمی‌تواند کار من را انجام دهد و رحیمی نمی‌تواند کار یک بساز و بفروش را بکند. آدمی نیستم که بعد از رفتنم حرف بزنم. در زمان حضورم به مقابله با مسائلی که بیان می‌کنم، پرداختم اما اجازه رسانه‌ای شدن آن را ندادم. روز اول حضورم در پرسپولیس باید بازیکنان را حفظ می‌کردیم. آنها 14 میلیارد بابت فصل قبل طلب داشتند. البته این فقط مربوط به رویانیان نیست او 10 میلیارد زمان حضورش داده بود و وقتی رفت بازی‌ها هنوز ادامه داشت.

رحیمی در ادامه گفت: برای بستن تیم در فصل جدید 14 میلیارد بدهی داشتیم. 6 میلیارد هم برای قرارداد جدید باید می‌دادیم. 5 میلیارد پول داشتیم. یک میلیارد به سیدجلال حسینی و مهرداد پولادی دادیم تا قرارداد ببندند. سید جلال گفت اول تسویه حساب، بعد قرارداد اما وقتی تسویه کردیم آنها را دیگر ندیدیم. قبل از شروع فصل گفتند علی دایی باید برود. تیم را با همکاری او بستم و اگر او نبود خیلی از بازیکنان می‌رفتند. صادقیان، بنگر، حقیقی و … آزاد بودند. اگر توقعی بیش از شرح وظایفم از من داشتند باید زودتر می‌گفتند. محمود گودرزی به من می‌گفت علی دایی باید برود. حرف اول و آخر او همین بود که دایی برود. حالا تعجب می‌کنم خادم گفته است وزیر از رفتن دایی ناراحت است. او 10 روز بعد از حضورم می‌گفت دایی باید برود.

وی ادامه داد: روشی که آقایان برای برداشتن دایی دنبال کردند را قبول ندارم. عزل بوی انتقام می‌دهد. با دایی بارها صحبت کردم و یک بار هم به هیأت مدیره آمد. دایی می‌گفت اگر من را نمی‌خواهید می‌روم. چطور وقتی این حرف را می‌زند، این برخورد را انجام دادند؟ خادم قبل از رفتن به خارج با من و سیاسی جلسه داشت و گفت چک اسپانسر پاس نشده و این یک هفته را مدیریت کنید. قرار بود به من قبل از بازی با تراکتورسازی پول بدهند تا به بازیکنان بدهم اما چک برای روز بعد از بازی بود. قرار شد تیم را مدیریت کنیم تا خادم بازگردد.

رحیمی عنوان کرد: دوشنبه جلسه هیأت مدیره داشتیم. به سیاسی گفتم جلسه بگذاریم. گفت حرف خاصی وجود ندارد و نیازی به جلسه نیست. روز سه شنبه سیاسی با من تماس گرفت تا ساعت 13 جلسه اضطراری بگذاریم. من جایی بودم با وجود اینکه می‌توانستم به جلسه بروم اما احساس کردم توطئه در کار است. وقتی جلسه دوشنبه لغو می‌شود و سه‌شنبه جلسه می‌گذارند بوی توطئه می‌آید. سیاسی سه‌شنبه شب زنگ زد و گفت کار واجب دارم اما من بازهم نرفتم. او ساعت 10 صبح باشگاه بود و گفت دیروز جلسه داشتیم و قرار شد علی دایی برکنار شود و اگر شما هم این کار را نکنید تو را هم برکنار می‌کنیم. من گفتم زیر بار این حرف که زور است نمی‌روم. پیشنهاد دادم به علی دایی زنگ بزنند تا به باشگاه بیاید و خبر برکناری را به او بدهند. سیاسی رفت اتاق کناری تلفن زد وقتی برگشت گفت دایی هر طور شده باید برکنار شود چرا که اگر بازی روز جمعه را ببرید دیگر نمی‌توانیم دایی را برکنار کنیم.

وی افزود: گفتم به دایی بگویید شاید یک به هزار درصد دایی اعلام کرد استعفا می‌دهم. من از ابتدا با این مسئله مخالف بودم.

رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا حق هیأت مدیره نیست تا یک مربی را برکنار کند و او تمکین کند، یادآور شد: من تمکین نکردم و دلیل آن را می‌گویم. آنها خودشان هم به رفتن دایی اعتقاد ندارند و این درخواست شخص دیگری بود. سیاسی به من گفت من، شما و دایی تیم را اداره می‌کنیم و کاری به کسی نداریم. این حرف را 2 روز قبل از رفتن دایی زد. قبل از شروع بازی‌های لیگ حرف برکناری دایی بود. در هیأت مدیره هم همیشه این بحث وجود داشت. یک زمان هست که ما دنبال مسائل دیگری هستیم. دایی در اسفند مصاحبه‌ای داشت که در آن اعلام کرده بود: «آقای روحانی! در دفتر وزیر صحبت‌ها شنود می‌شود.» مشکلات او با وزیر از آن موقع شروع شد. وقتی این مشکلات هست من باید چه کنم؟ یا باید استعفا می‌دادم یا اینکه از دایی حمایت می‌کردم. آیا با آمدن فرد دیگری مشکل حل می‌شد؟ من نظرم این بود که دایی باید بماند.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چرا وقتی این مشکلات را دیدید، نرفتید، گفت: مطمئن بودم که با دایی رفتار خوبی نمی‌کنند. بحث‌شان شخصی بود. هیأت مدیره باید کمک مربی باشد نه این که از روز اول مخالف باشد. شما از سال قبل راضی هستید یا نه. از ابتدا در جذب یار، تیم را ضعیف می‌کنید تا علی دایی ببازد و برکنار شود.

رحیمی در مورد این که باید تصمیمات هیأت مدیره را اجرا کند، تصریح کرد: این بحث شخصی بود. 20 روز پیش دایی آمد به هیأت مدیره و به سیاسی گفت علیه من مصاحبه نکنید و اگر قرار است من بروم بگویید خودم کنار می‌کشم. چرا همانجا به او نگفتند کنار برود؟ معلوم است این تصمیمات نمی‌تواند فنی باشد و این چنین رفتار می‌کنند.

وی در مورد این که وقتی قبول کرد، مدیرعامل باشد باید به تصمیمات هیأت مدیره احترام بگذارد، اظهار داشت: از روز اول گفتم علی دایی را برنمی‌دارم. آنها چرا من را بر نمی‌داشتند؟ اختیار داشتند اما می‌خواستند دایی را به دست من برکنار کنند.

رحیمی در ادامه صحبت‌های خود رو به سیاسی کرد و گفت: در جلسه من و شما و علی دایی، قول دادید تیم را برای بستن آسیا ببندید. وقتی برای بازیکن کاستاریکایی مخالفت کردید نارحت شدم. شما در حد بودجه هم نمی‌گذاشتید بازیکن بگیرم. کجا برای جذب بازیکن کمک کردید؟ چرا مبلغی که برای خلعتبری پیشنهاد شد را رد کردید؟

او از سیاسی پرسید هزینه‌ها با دو امضا انجام می‌شود و اگر هزینه‌ای اشتباه بود، او می‌توانست چک را امضا نکند، که سیاسی در جواب گفت: همین کار نشان می‌دهد ما چقدر از شما حمایت می‌کردیم.

رحیمی در ادامه صحبت خود اظهار کرد: مگر قرار نبود تا بازگشت خادم اقدامی نکنیم؟ چه کسی دستور داد جلسه برکناری دایی را برگزار کنید؟ روز شنبه به من نگفتید از دایی حمایت می‌کنم و نجات تیم را در او می‌بینم؟

مدیرعامل سابق پرسپولیس گفت: سیاسی به من گفت سایر اعضا را رها کنید. از الان تو، من و دایی تیم را جمع می‌کنیم. چه می‌شود که به یک باره به این تصمیم می‌رسند؟

او در رابطه با این که سیاسی با محمد مایلی‌کهن مذاکره کرده است، گفت: خودش گفت با مایلی‌کهن جلسه داشتم ولی او اخلاق‌مدار نیست و از بین این دو نفر (مایلی‌کهن و درخشان) درخشان را اعلام کرد.

رحیمی با انتقاد از برخی رفتارهای سیاسی اظهار داشت: هر دامی بگویید برایم گذاشتند. هر توطئه‌ای را انجام دادند. اینها اعتقادی به علی دایی ندارند. مسئله شخصی دارند. من مقابل این مسائل ایستادم. گودرزی 2 مشکل با من دارد. یکی اینکه علی دایی را برنداشتم و دوم اینکه از روحانی کمک خواستم.

وی در ادامه تأکید کرد: تا زمانی که 3 قوه به هم دست ندهند مشکل پرسپولیس حل نمی‌شود. پرسپولیس 15 پرونده در فیفا دارد. 30 -40 میلیارد بدهی به دارایی دارد. 3-4 اسپانسر مشکل دارند. قوه قضاییه هم باید کمک کند. در این شرایط که وزارت 4-5 میلیارد نمی‌دهد چطور باید مشکل را حل کنم؟

مدیرعامل سابق پرسپولیس در مورد این که گفته می‌شود او را گرشاسبی برای مدیرعاملی پیشنهاد کرده است، اظهار داشت: من نمی‌دانم چه کسی من را به پرسپولیس آورد. بهتر است این مورد را از خود گرشاسبی سوال کنید.

رحیمی در ادامه گفت: من خواهش کردم برای برکناری علی دایی با او تماس بگیرید. چرا زنگ نزدید؟ بحث علی دایی نیست با مربی دسته سومی هم نباید این طور برخورد شود. تا این لحظه از سیاسی خواستم مصوبه هیأت مدیره در روز سه‌شنبه را به من بدهند که این کار نشده است. من به کنار رفتن خودم معترض نبودم. به من چیزی ابلاغ نشد به همین خاطر به علی دایی گفتم به تمرین برود. آقای سیاسی! از شما می‌پرسم: چرا قصد داشتید یک میلیارد به من بدهید تا هزینه کنم؟

او بعد از این که اعلام شد بهتر است حرف‌های خصوصی خود با سیاسی را مطرح نکند، گفت: این انتقاد را می‌پذیرم. در مورد مایلی‌کهن به سیاسی گفتم که نمی‌تواند از علی دایی در مورد مایلی‌کهن سوال کند و بر عکس. بعد سیاسی گفت از بین مایلی کهن و درخشان او درخشان را انتخاب کرده است.

رحیمی در مورد اینکه آیا اعلام کرده به امامزاده صالح می‌رود تا در مورد مسئله دایی آنجا فکر کند گفت: من این کار را همیشه انجام می‌دهم اما برای این موضوع چنین موردی مطرح نشد. من تصمیمم را گرفته بودم و رفتنم به امامزاده صالح ربطی به موضوع دایی نداشته است.

اشتراک این خبر در :