خبرگزاری فارس: آتش میانکاله مهار شد

با آتش‌سوزی شب گذشته در میانکاله و مهار آن در دقایقی پیش، این چهارمین‌بار در سال ۹۳ است که پناهگاه حیات وحش میانکاله طعمه آتش می‌شود.

به گزارش کیاپرس، شب گذشته، آتش‌سوزی وسیعی در اراضی شبه‌جزیره میانکاله، از محل تکثیر پرورش ماهیان غضروفی واقع در کنار خلیج آغاز شد و به سمت «آشوراده» شعله‌ کشید که صبح امروز این آتش‌سوزی مهار شد اما به علت وزش باد، بار دیگر شعله کشید.

ماموران محیط زیست مستقر در میانکاله و ماموران یگان حفاظت محیط زیست بندرترکمن، با استفاده از تجهیزات سازمانی و با کمک ادارات راه و شهرسازی و منابع طبیعی استان گلستان توانستند آتش گسترده را مهار کنند.

از آنجا که وسعت آتش‌سوزی بسیار گسترده است هنوز آماری از میزان خسارت‌ها اعلام نشده است، همچنین با توجه به وضعیت آب و هوایی و وزش باد در سواحل، احتمال تکرار زبانه کشیدن آتش در پناهگاه حیات وحش میانکاله، دور از انتظار نیست.

با نگاهی به آتش‌سوزی‌های سال جاری در میانکاله، این چهارمین بار است که آتش به جان پناهگاه افتاده و دلیل آن نیز عامل انسانی است.

اما طبق شواهد به دست‌ آمده و نظر کارشناسان، این برای دومین‌بار است که به احتمال زیاد، عامل انسانی با قصد و نیت وارد عمل شده تا غرایض شخصی خود را با آتش زدن پناهگاه حیات وحش و از بین بردن طبیعت بی‌گناه ارضا ‌کند.

اشتراک این خبر در :