معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور در حاشیه بازدید از طرحهای آب وفاضلاب شهر ساری با تاکید بر اینکه در حوزه فاضلاب دولت نگاه و توجه ویژه ای به استانهای شمالی داشته باشد، اظهارداشت: امیدواریم در ادامه برنامه ششم توسعه، با کمک مردم ، بخش خصوصی و حمایت مجلس طرحهای فاضلاب که از نظر زیست محیطی برای استانهای شمالی دارای اهمیت است، به سرانجام برسد.

به گزارش کیاپرس،  مهندس علی اصغر قانع افزود: با توجه به اقبال مسافران و گردشگران مازندران، خدماتی که در بخشهای آب و فاضلاب در این استان ارایه می شود قابل توجه است.

وی، ادامه داد: استفاده از روشهای متنوع تامین مالی مانند استفاده از تسهیلات بانک جهانی و توسعه اسلامی در سرعت بخشیدن به طرحهای فاضلاب موثر است.

مهندس قانع، نگهداری و به روز نمودن تاسیسات و تجهیزات را در کاهش هدر رفت آب اثرگذار دانست و افزود: قیمتهای تمام شده آب باید به گونه ای باشد که بتوان با آن هزینه های نگهداری و تعمیرات تاسیسات حوزه فاضلاب و آب را تامین نمود.

وی، با اشاره به تفاوت قابل توجه قیمت تمام شده با قیمت فروش آب که توسط مشترکین پرداخت می شود، گفت: دولت می تواند با تعامل شوراهای شهر تعرفه آب را به گونه ای اصلاح نماید تا شرکتهای آب وفاضلاب در بخش نگهداری تجهیزات با مشکل روبه رو نشوند.

معاون شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور در بخش دیگری از سخنانش، سیاست کلی وزارت نیرو را تامین آب در بخشهای روستایی و شهری با ایجاد مجتمع های آبرسانی دانست و افزود: در راستای دستیابی به این هدف از تمامی ظرفیتها و تاسیسات موجود استفاده می کنیم .

مهندس قانع ، ایجاد مجتمع های آبرسانی را به نفع مردم و اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: شرکت آبفای شهری مازندران، در این زمینه می تواند به عنوان الگو در کشور مطرح باشد.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران نیز در این بازدید، با بیان اینکه از آبهای سطحی استان استفاده بهینه نمی شود، گفت: از رامسر تا گلوگاه منابع آب سطحی را شناسایی کردیم تا با برنامه ریزیهای انجام شده، بتوانیم برای تامین آب شرب مشترکین اعم از روستایی وشهری از آهای سطحی بهر مند شویم.

مهندس ذاکری، با اشاره به اجرای طرح تصفیه خانه آب شهر ساری از طریق سد شهید رجایی افزود: مطالعه این طرح با هدف استفاده از ظرفیت رودخانه تجن برای تامین آب مورد نیاز در بخش کشاورزی و آشامیدنی از سال ۸۱ آغاز شده است.

وی، جمعیت هدف طرح را ۴۰۰ هزار نفر دانست و تصریح کرد: برای اجرای این طرح ۵۸ کیلومتر خط انتقال نیاز است.

اشتراک این خبر در :