تشکیل ستاد ویژه مبارزه با زمین خواری در مازندران
استاندار مازندران از دستور ویژه وزير كشور برای مقابله با پدیده زمین خواری و تشکیل ستاد ویژه مبارزه با زمین خواری خبر داد

دكتر ربيع فلاح  درجلسه بررسی وضعیت پدیده زمین خواری، تغییر غیرقانونی کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیرمجاز و راه های مقابله با آن در وزارت كشور شركت كرده بود در گفتگويي اعلام كرد : با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري و رئيس جمهور محترم در زمينه جلوگيري از تغيير كاربري اراضي ، استانداران مکلف شدند تا تصميمات و اقدامات ضروري را برای جلوگيري سوء استفاده از زمین خواری انجام دهند.

استاندار مازندران تصريح نمود : وضعيت تغيير كاربري اراضي در مازندران شكننده است و بايد براي برخورد با اين پديده زشت اقدامات جدي و اساسي صورت گيرد

وي تاكيد كرد: استانداري مازندران از مدتها قبل با هماهنگي دادگستري استان و برگزاري جلسات متعدد كارشناسي عزم خود را براي پیشگیری از زمین خواری و مقابله با تغيير كاربري جزم كرده و روزبرو اين روند تشديد خواهد شد .

در اين جلسه استاندار مازندران گزارش كاملي در زمينه هماهنگي هاي انجام شده در زمينه جلوگيري از تغيير كاربري اراضي در مازندران ارائه نمود كه مورد توجه وزير كشور قرار گرفت.

استاندار مازندران در اين جلسه اعلام نمود با اجراي احكام صادر شده 242 مورد ساخت و سازهاي غير مجاز در طي اين مدت قلع و قمع شده كه اين اقدام بي سابقه بوده است.

دكتر ربيع فلاح بهره گيري از ظرفيت پايگاههاي مقاومت بسيج براي جلوگيري از تغيير كاربري اراضي ، انجام توافقنامه با سازمان نظام مهندسي كشور و نظام مهندسي استان براي ساماندهي ساخت و ساز را از جمله برنامه هاي در حال انجام در استان اعلام كرد و تصريح نمود : با ادامه اين روند ساخت و سازهاي غير مجاز در اراضي زراعي و باغي مازندران به شدت كاهش يافته است.

 

اشتراک این خبر در :