145 شاخص آماری در سرشماری کشاورزی مازندران مدنظر است
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مازندرانبا اشاره به اینکه بیش از 10 درصد سهم ارزش افزوده کشور مربوط به بخش کشاورزی استان مازندران است، تصریح کرد: سرشماری کشاورزی چهارمین سرشماری مهم در کشور است که در مهر و آبان ماه قرار است انجام شود.

 جعفر احمدی در جمع روسای جهادکشاورزی استان مازندران برای هماهنگی بیشتر اجرای طرح سرشماری کشاورزی اظهار داشت: یکی از بخش هاي مهم اقتصاد کشور بخش کشاورزی است و اهمیت تولید ناخالص برای استان بسیار مهم است.
وی  اضافه کرد: اجرای سرشماری عمومی با فرمان ریاست جمهور است و بنا به مفاد قانونی اعلام شد و همه دستگاه‌ها مکلف به اجرای این امر شدند.
احمدی  با بیان اینکه آخرین آمار گرفته شده از کشاورزی در سال 82 بود و خلا آماری و تناقضات آماری در این بخش دیده می‌شد، خاطرنشان کرد: همه این موارد دست به دست هم داد تا این سرشماری دوباره در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری مازندران بیان داشت: داشتن آمار و اطلاعات به توسعه بخش کشاورزی کمک می‌کند و اطلاعات حاصل شده در رونق کشاورز موثر است.
این مسئول با اشاره به قدیمی شدن آمار سال 82 گفت: این سرشماری برای برآورد دقیق وضعیت کشاورزی مازندران است که در این سرشماری 145 شاخص آماری برای کشاورزی استان جمع‌آوری می‌شود.
احمدی اضافه کرد: زراعت، دامداری، باغداری، پرورش دام سنگین و سبک، پرورش طیور، پرورش زنبور عسل، پرورش کرم ابریشم، پرورش ماهی و کشت گلخانه‌ای در این سرشماری مدنظر است.
این مسئول درباره اقدامات انجام شده برای شروع سرشماری در استان مازندران گفت: کلاس‌های هماهنگی برای برگزاری سرشماری در استان برگزار شد.
وی ادامه داد: برای مسئولان جهاد كشاورزي وظایف قبل، حین و بعد اجرا در نظر گرفته شد و متولیان این امر حساسیت لازم را مدنظر قرار داده تا این طرح مهم در استان به خوبی انجام شود.

اشتراک این خبر در :