ضرورت گسترده تر شدن مبارزه با قاچاق كالا / با برهم زنندگان امنيت مردم به شدت برخورد شود
رييس كميسيون قاچاق كالا و ارز مازندران تاكيد كرد: با قاچاقچياني كه با فعاليت هاي غير مجاز و غير قانوني، امنيت زندگي مردم استان را به مخاطره مي اندازند، به شدت برخورد شود.

عليرضا يونسي رستمي، در جلسه كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان، كاهش تورم، رونق فضاي كسب و كار، شكوفايي نسبي رشد اقتصادي، فضاي آرام و پايدار بازار و اميدواري مردم به آينده را از نتايج برنامه ها و  سياست هاي اقتصادي دولت تدبير و اميد توصيف كرد.

 يونسي، با اشاره به اين كه قاچاق در همه ابعاد و حوزه ها از پيچيدگي و گستردگي برخوردار است و بايد مبارزه ي در اين راستا با گستردگي و اهتمام جدي صورت گيرد، اظهار كرد: افزايش بازرسي ها در حوزه هاي متعدد، افزايش كشفيات انواع كالاهاي قاچاق در استان، اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز بر اساس نقطه نظرات كارشناسي و تصويب مصوبات كارشناسانه با بهره گيري از شخصيت هاي مجرب و كارشناس در كارگروه قاچاق كالا و ارز در استان نيز زمينه نا امن كردن زمينه فعاليت قاچاقچيان را فراهم آورده است.

وي، بر فعال كردن كميته هاي شهرستاني مبارزه با قاچاق كالا و ارز، ضمن اولويت بندي مناطق مازندران در اين راستا، تاكيد كرد و ياد آور شد: آموزش همگاني همراه با اقدامات و ساز و كارهاي فرهنگي، به منظور توجيه افكار عمومي در جهت عدم استفاده از كالاي قاچاق، بايد در دستور كار كميته فرهنگي قرار گيرد.

رييس كميسيون قاچاق كالا و ارز استان، خاطر نشان ساخت: از تواندمندي رسانه ملي، رسانه هاي ديداري و شنيداري، مراكز آموزشي و دانشگاهي، علماء، ائمه جمعه، نخبگان، خصوصا از ظرفيت سازمان هاي مردم نهاد، در جهت تنوير افكار عمومي به منظور پيشگيري از قاچاق كالا بهره گيري مطلوب شود.

وي، بر همگرايي بيشتر بين بخشي نهادهاي مسوول در امر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان شد و تصريح كرد: ساز و كاري براي نظارت بهينه و موثر بر واحدهاي صنفي، مبادي قاچاق سوخت، صرافي ها، تعاوني هاي مرزنشينان و تمامي مصادري كه ظرفيت قاچاق در آن ها وجود دارد، طراحي گردد.

يونسي، تاكيد كرد: با قاچاقچياني كه با فعاليت هاي غير مجاز و غير قانوني، امنيت زندگي مردم استان را به مخاطره مي اندازند، به شدت برخورد شود.

محمد علي پيشنمازي، دبير كميسيون قاچاق كالا و ارز استان، نيز در اين جلسه، با قدرداني از حجم اقدامات صورت گرفته در اين راستا از سوي نهادهاي مسوول، ياد آور شد: با توجه به تاثير دوچندان اقدامات فرهنگي بر اقدامات عملياتي، بايد فعاليت اين بخش از سوي كميته فرهنگي تقويت شود، چرا كه مي تواند موضوع مقابله را در جامعه نهادينه كند.

پيشنمازي، افزود: مبارزه با قاچاق كالا در بازار، بايد نظام مند و با برنامه تداوم يابد و گزارش آن به صورت مستمر، جهت تصميم سازي ارسال گردد.

وي با بيان اين كه نظارت در اين خصوص بايد به صورت مستمر و سيستمي صورت گيرد تا محيط براي فعاليت قاچاقچيان نا امن شود، گفت: خلاءهاي قانوني نبايد به هيچ وجه مانع عزم و جديت در مقابله با قاچاق كالا در استان شود.

در اين جلسه، اعضا به بيان ديدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند و برخي دستگاه هاي اجرايي عضو، گزارشي از فعاليت حوزه متبوع ارايه نمودند.

اشتراک این خبر در :