احتمال بروز مشکل کمبود آب در انتهای پاییز

بخشدار مرکزی چالوس در نشست دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی چالوس  با بیان اینکه در فصل تابستان با توجه به پیک مسافر و گردشگر در بخش مرکزی چالوس بومیان این بخش شرایط سختی را تجربه می‌کنند، گفت:
100 درصد از روستاهای بخش مرکزی چالوس با مشکل کم‌آبی روبرو هستند.

صدرالله ردایی در این نشست با تاکید بر حساسیت در مورد رفع مشکل آب اظهار داشت: یکی از دلایل کمبود آب شرب در بخش مرکزی چالوس فرسوده بودن بیشتر شبکه‌ها است که بخشی از این فرسودگی در سال‌جاری به همت اداره آب و فاضلاب ترمیم شد.

بخشدار چالوس به بازنگری طرح‌های هادی روستاهای بخش مرکزی چالوس اشاره کرد و افزود: با توجه به ساخت و سازهای کنونی با وجود اینکه برخی از طرح‌های هادی در گذشته طراحی شد اما باز هم  نیاز به بازنگری دارد.

وی بیان داشت: با وجود اینکه برای حدود 70 پرونده از گذشته رأی گرفته شد و کمیسیون ماده 99 نیز شامل حال آنها شد اما با وجود پرداخت جرائم اکنون برای انشعابات خدماتی مانند آب، برق و گاز با مشکل روبرو هستند.

این مسئول یکی دیگر از مشکلات بخش مرکزی چالوس را عدم ارائه خدمات برای ساخت‌و ساز بومیان منطقه عنوان کرد و بیان داشت: برخی از خانواده‌ها در بخش مرکزی چالوس قطعاتی از زمین‌های خود را در اختیار  فرزندان خود برای ساخت و ساز قرار دادند که چون در محدوده خارج از بافت قرار دارد اکنون دچار محدودیت خدمات آب، برق و گازرسانی شده است که این موضوع نارضایتی بومیان را در پی داشته است بنابراین خواستار رفع این مشکل هستیم.

وی متذکر شد: دهیاران و شوراها توجه داشته باشند تا از بدو شروع مانع ساخت‌وساز در خارج از بافت‌ها شوند تا بعد از آن افراد برای گرفتن خدمات توقعی نداشته باشند.

ردایی خاطرنشان کرد: در زمینه اجرای نقشه طرح هادی نیز دهیاران باید بدانند که با توجه به مشخصات نقشه درباره حریم و راه اجازه تجاوز به افراد را ندهند تا ما نیز مجبور به حل مشکل از راه قضایی و قانونی نشویم.

وی بیان داشت: تمام روستاهای بخش مرکزی چالوس جز یک روستا فاقد گاز طبیعی است که خواستار پیگیری این موضوع در اسرع وقت هستیم.

اشتراک این خبر در :