رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي مازندران در جلسه کميسيون صنعت و معدن اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي مازندران  با بيان اينکه تاکنون لوايح تصويبي مجلس خروجي مناسبي در خصوص مشکلات بانکي توليدکنندگان در برنامه هاي اجرايي که دولت مسئول اجراي آن است، نداشته است افزود: براي رهايي صنعت از مشکلات موجود بايد طرح هايي که در مجلس تصويب مي شوند الزامات اجرايي را پيدا کند.

عشريه با اشاره به اينکه اگر در تصويب قوانين همه جوانب در رابطه با کمک به بخش صنعت، حل مشکلات مردم را در نظر بگيريم به مرور زمان اين معظلات برطرف مي شود، اظهار کرد: اميد داريم طرح جامع خروج از رکود پيشنهادي اتاق بازرگاني که به صورت کارشناسانه تنظيم شده در صحن علني مجلس شوراي اسلامي مورد توجه قرار بگيرد و با حمايت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به تصويب برسد تا مشکلات سرمايه گذاران واقعي حل شود و شاهد شکوفايي اقتصاد در کشور باشيم.

وی،  با بيان اينکه سمت و سوي بودجه بايد طوري باشد که واحدهاي نيمه فعال را از رکود خارج کند، گفت: فعال کردن واحدهاي نيمه فعال دست يافتن به موفقيت را امکان پذير مي کند.

عشريه، شکوفايي اقتصادي را مستلزم توجه نمايندگان مجلس با حمايت از طرح پيشنهادي حمايت از توليد کننده در صحن علني مجلس بيان کرد و گفت: اميدواريم مشکلات توليد کنندگان واقعي با هدف احياي اشتغال با تصويت طرح حمايت از توليد رفع شود.

حجت الاسلام علي اکبر ناصري نماينده مردم بابل و عضو کميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه گفت: دولت تدبير و اميد بايد اقدام اورژانسي براي حمايت از توليد کنندگان انجام دهد.

وي با اعلام اين مطلب افزود: کسي که در مکتب اسلامي در سيستم اقتصادي اختلال ايجاد کند همچون فرديست که در جنگ با خداست.

وي با بيان اينکه اقتصاد بايد در راستاي توليد باشد و اقتصاد مقاومتي بسته به مدار توليد و بحث طراز مثبت تجاري است، گفت: دولت تدبير و اميد بايد اقدام اورژانسي براي حمايت از توليد کنندگان انجام دهد.

حجت الاسلام ناصري با بيان اينکه بهره هاي بانکي بالا سبب ايجاد مشکلاتي بر سر راه توليدکنندگان مي شود ، گفت: کسي که با سيستم اقتصادي نظام اسلامي اختلال ايجاد کند جنگ با خدا را در پيش مي گيرد.

وي سود بانکي را يک معظل اساسي دانست و اذعان داشت: بايد نرخ سود بانکي در کشور پايين تر از سرمايه گذاري دربخش توليد باشد.

عضوکميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي به قانون هدفمندي يارانه اشاره کرد و بيان داشت: هدف از اجراي اين قانون کم کردن فاصله ها بين مردم است که متاسفانه امروز دهک هاي پايين و بالاي جامعه به يک اندازه از يارانه استفاده مي کنند.

حجت الاسلام ناصري با تاکيد بر اينکه اقتصاد بايد بر مدار توليد باشد، اظهار داشت: بايد خلاء صادرات خام فروشي نفت را با توليد پر کنيم.

وي افزود: اگر ديدگاه و نظرات مقام معظم رهبري را چه در عرصه فرهنگي و چه در عرصه اقتصادي سرلوحه کار خود قرار دهيم از بسياري مشکلات رهايي خواهيم يافت.

وي با تاکيد بر اينکه مازندران متعلق به مردم کل کشور است، گفت: با پيگيري هاي صورت گرفته 100 درصد از اعتبارات تکميل راه هاي منتهي به مازندران از جمله فيروز کوه و هراز و بودجه هاي درون استاني محقق خواهد شد.

 

اشتراک این خبر در :