ضرورت رفع مشکلات سرمایه گذاران براي حفظ اشتغال و پایداری تولید
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران در کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان مازندران ، گفت: با اعمال رویه مشارکتی و جذب سهامدار در اجرای طرح ها ، مشکل کمبود سرمایه که اکثر واحدها با آن مواجه اند تا حدودی مرتفع می شود .

علی احسانی افزود: بنیه مالی بانک های مازندران با توجه به سپرده گذاری دو نیم درصدی و پرداخت تسهیلات سه و نیم درصد ی ضعیف است .

وی از بانک های استان بعنوان بانک هایی در کشور نام برد که بالاترین معوقات بانکی را دارند و با توجه به این وضعیت نمی توان از بانک ها بیشتر از توان انجام کار فعلی انتظاری داشت .

احسانی تعامل و هم افزایی بخش خصوصی با یکدیگر را پیشنهادی برای کمک به مسائل مالی طرح ها نام برد.

معاون استاندار مازندران ، بانک را حامی بخش خصوصی دانست و ادامه داد : اعمال اجراییات در خصوص تعویق در پرداخت اقساط را باید به عنوان راهکار و گزینه آخر انجام شود .

وی روش اعمال اجراییات توسط بانک ها را مورد قبول ندانست و گفت: با ادامه این روند در مازندران برخورد جدی خواهد شد .

معاون  استاندار مازندران به تخصیص اعتبار 18 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: متاسفانه مازندران موفق به حتی جذب یک دلار از این اعتبارنشده است .

وی سخت گیری های بانک ها را مشکلی در جذب اعتبار دانست و افزود:بانک ها در قبال بخش خصوصی می توانند مشاوران خوب اقتصادی برای آنها باشند .

احسانی تاکید کرد: دست اندرکاران بخش اقتصادی مازندران با تمام تلاش بدنبال رفع مشکلات سرمایه گذاران بمنظور حفظ اشتغال و پایداری تولیداست

اشتراک این خبر در :