نهمین دوره جایزه کتاب سال شعر – «خبرنگاران»، در سه بخش کتاب، ویژه (شاعران بدون کتاب) و تجلیل از یک عمر فعالیت شعری، همچون گذشته با داوری جمعی از شاعران خبرنگار و فعال رسانه‌ در حوزه شعر و ادبیات، برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین دبیرخانه این جایزه از شاعران و ناشراني كه در سال 1392 مجموعه شعر منتشر كرده‌اند، دعوت مي‌كند تا با توجه به شرايط زير در بخش كتاب سال جايزه شركت كنند:

1- كتاب در سال 1392 منتشر و در شناسنامه كتاب ذكر شده باشد.

2- چاپ اول و به زبان فارسي در ايران منتشر شده باشد.

3- برگزيده اشعار يا مجموعه گروهي نباشد.

علاقه‌مندان به شركت در اين بخش بايد پنج نسخه از اثر خود را تا 13 آبان‌ماه 1393 به نشاني تهران، صندوق پستي 187 – 13355 ، دبيرخانه‌ي جايزه‌ي كتاب سال شعر – خبرنگاران، بفرستند.

در بخش ويژه نيز كه براي كشف استعدادهاي شعري برگزار مي‌شود، آن دسته از شاعراني كه در هر سني، تاكنون مجموعه شعر منتشر نكرده‌اند، آثار خود را با توجه به شرايط زير – تنها – از طريق نشاني پست الكترونيكي shaahin.fathyan@gmail.com مي‌توانند بفرستند:

‌1) شرکت‌كنندگان در اين بخش نبايد تاکنون (چه در سال‌هاي گذشته و چه در سال جاري) كتاب مجموعه شعر در ايران منتشر کرده يا براي انتشار به ناشري سپرده باشند.

‌2) مجموعه شعرها بايد به زبان فارسي باشد.

‌3) تعداد شعرها بين ‌40 تا ‌50 قطعه بوده و در صورت نرسيدن به اين تعداد، لازم است تعداد صفحه‌هاي مجموعه شعرها بين 80 تا ‌100 صفحه باشد.

‌4) آثار بايد حتما در فرمت ويندوز word 2003 يا word 2007 حتما – حتما – با قلم Times New Roman باشد. از فرستادن اثر در قالب ‌pdf يا پرينت جدا خودداري شود.

‌5) حضور در اين بخش براي تمامي شاعران فارسي‌زبان داخل و خارج كشور آزاد است.

در اين بخش نيز علاقه‌مندان تا 13 آبان‌ماه 1393 فرصت دارند كه شعرهاي خود را به نشاني پست الكترونيكي جايزه بفرستند.

اميدواريم كه با توجه به شركت هرساله‌ي شاعراني فارسي‌زبان از افغانستان و ايرانيان مقيم ديگر كشورهاي جهان، امسال شاهد حضور شاعراني فارسي‌زبان از كشور تاجيكستان نيز باشد.

ديگر خبرها را از وبلاگ جايزه به‌نشاني http://sherekhabarnegar.blogfa.com/ مي‌توانيد پيگيري كنيد.

اشتراک این خبر در :