جوان 18 ساله چالوسی به نام “محسن پورجوادی” که به همراه دو تن دیگر از دوستانش بر اثر سانحه تصادف در کمربندی خط هشت چالوس دچار سانحه شده بود، اهدا کننده عضو است.

خبرگزاری فارس: اهدای عضو جوان 18 ساله چالوسی به بیماران نیازمند

وی افزود: براثر این سانحه که 28 مرداد ماه جاری رخ داد دو همراه “محسن” در محل حادثه جان خود را از دست می‌دهند اما محسن که در این حادثه دچار ضربات شدید و متعدد در قسمت‌های مختلف بدنش می‌شود بلافاصله برای درمان به بیمارستان طالقانی چالوس و بخش آی سی یو منتقل می‌شود.

نماینده سازمان پیوند اعضا در نوشهر و چالوس با بیان اینکه فرد مصدوم در بیمارستان به کما می‌رود، اظهار داشت: تلاش‌های فراوان پزشکان برای بازگرداندن وی نتیجه‌ای نداد و مصدوم دچار مرگ مغزی می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از این اتفاق،برای اهدای عضو با خانواده وی صحبت شد و آنها نیز موافقت خود را برای اهدای عضو بدن فرزندشان اعلام رضایت کردند و به همین منظور پیکر این جوان چالوسی برای انجام عمل جراحی اهدای عضو به تهران منتقل می‌شود و در نهایت کبد و دو کلیه وی برای اهدا به بیماران نیازمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قاسمی همچنین از برگزاری جشن بزرگ نَفَس در تهران خبر داد و گفت: این جشن برای تقدیر از خانواده‌های اهدا کننده عضو در برج میلاد تهران برگزار می‌شود که طی آن خانواده‌های اهدا کننده عضو از سراسر استان مازندران نیز به این مراسم دعوت شدند.

اشتراک این خبر در :