جلد دوم «مجموعه اشعار سیمین بهبهانی» در نزدیک به ۶۰۰ صفحه برای نخستین بار از سوی انتشارات نگاه منتشر می‌شود.

ایبنا نوشت: مدیر روابط عمومی انتشارات نگاه ضمن اعلام این خبر گفت: زنده‌یاد سیمین بهبهانی این مجموعه را دو سال پیش آماده انتشار کرد. هرچند چاپ کتابش در دولت قبل میسر نبود ولی وی بر انتشار آن در داخل کشور تاکید داشت.

فرید مرادی افزود: در آن زمان تصمیم داشتیم که این کتاب در خارج از کشور چاپ شود اما نظر خود ایشان این بود که برخی شعرهایی را که ضرورت چندانی ندارد، کنار بگذاریم و کتاب در داخل کشور چاپ شود. در حال حاضر و فضای موجود وزارت ارشاد باید کمک کند تا جلد دوم «مجموعه اشعار سیمین بهبهانی» منتشر شود که البته به زعم ما وزارت ارشاد نیز همراهی خواهد کرد. ششمین جلد از مجموعه کتاب های «شعر زمان ما» مربوط به زنده یاد سیمین بهبهانی است که برای دومین باز از سوی انتشارات نگاه تجدید چاپ شده است.

مدیر روابط عمومی موسسه انتشارات نگاه درباره دیگر آثار در دست انتشار این ناشر توضیح داد: مجموعه پنج جلدى «شعر زمان ما» كه تفسیر و تحلیل گزیده شعرهاى پنج شاعر بزرگ معاصر، نیما، اخوان، شاملو، سپهرى و فروغ را شامل مى‌شود، طى سالیانى طولانى از سوى زنده‌یاد محمد حقوقى، شاعر و محقق فراهم شده بود. دوره‌ جدید تالیف این مجموعه حاصل تلاش و تتبّع آقای فیض شریفى است كه به روایت ایشان زنده‌نام حقوقى 6 ماه پیش از فرونهادن قلم، دوام و پی‌گیرى و تألیف سایر مجلدات را به او سپرده بود.

وی گفت: در این سری کتاب‌ها سروده‌هاى سیمین بهبهانى، نادر نادرپور، سیاوش كسرایى، نصرت رحمانى، منوچهر آتشى، سید على صالحى، یدالله رویایى، فریدون مشیرى، شمس لنگرودى، حمید مصدق و حسین منزوى مرور شده است و بدون تقلید از شیوه‌ زنده‌یاد حقوقى با روش و دیدى علمى و مدرن، ضمن تحلیل و نقد اشعار هر شاعر، گزیده‌ای از سروده‌هاى اثرگذار شاعران عرضه شده است.

مرادی ادامه داد: فیلمنامه «میراث» از احمد شاملو نیز برای نخستین بار از سوی انتشارات نگاه به چاپ می‌رسد. همچنین کتاب‌ «قصه‌نویسی» رضا براهنی که پیش از انقلاب در سال 1348 و پس از انقلاب نیز در سال 1363 از سوی نشر نو منتشر شد، از سوی این انتشارات تجدید چاپ خواهد شد. و «تاریخ مذکر»(رس‍ال‍ه‌ای‌ پ‍ی‍رام‍ون‌ ع‍ل‍ل‌ ت‍ش‍ت‍ت‌ ف‍ره‍ن‍گ‍ی‌ در ای‍ران‌) این نویسنده نیز که سال‌های 1349، 1363 و 1381 به ترتیب از سوی انتشارات علمی، نشر «اول» و «دادار» منتشر شد، برای چهارمین بار از سوی انتشارات نگاه به بازار کتاب راه خواهد یافت.

مرادی گفت: کتاب «قصه‌نویسی» شامل تئوری‌هایی درباره نظریه‌های مهم داستان‌نویسی است و تأکید بیشتری بر داستان‌های چوبک در این کتاب دیده می‌شود. براهنی در مقدمه‌ای 40 صفحه‌ای دیدگاه‌های جدیدش را در این باره نوشته است.

اشتراک این خبر در :