معطل كردن سرمايه گذار ، بی توجهی به اشتغال و رونق اقتصادی استان است

استاندار مازندران بر لزوم کوتاه شدن صدور مجوز سرمایه گذاری در روند اداری دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: هنوز موضوع جذب سرمایه گذار در استان جدی گرفته نشده است و سرمایه گذاران در بورکراسی اداری سرگردانند.
ربیع فلاح جلودار در سومین نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی مازندران افزود: اینکه جواب استعلام سرمایه گذار بیش از هشت ماه تا یک سال به طول انجامد ، بی توجهی به مقوله اشتغال و رونق اقتصادی استان است.
وی با اشاره به این نکته که منظور از پاسخگویی به استعلام جواب مثبت دادن و بی توجهی به قانون نیست، اظهار داشت: جایگاه و منزلت سرمایه گذاران در تمامی دنیا بسیار بالا و ارزشمند است و نباید طرح های سرمایه گذاری که منجر به تولید و اشتغال می شود معطل استعلام در روند اداری دستگاه های اجرایی شود.
نماینده عالی دولت در مازندران به رویکرد دولت یازدهم مبنی بر توجه ویژه به بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: دستگاه های اجرایی قانون را اجرا کنند اما حق ندارند سرمایه گذاران را در دادن جواب سرگردان کنند.
فلاح با بیان اینکه یکی از مشوق های سرمایه گذاری در مازندران پاسخگویی روشن و سریع به صدور مجوز ها است ، اظهار داشت: موضوع آمایش سر زمینی مازندران که تا پایان شهریور نهایی می شود بخش عمده ای از مشکلات را حل و فصل می کند، اما دستگاه های اجرایی باید فرم های استعلام های مورد نیاز بخش سرمایه گذاری را تهیه کنند تا مدت زمان پاسخگویی را به حداقل برسانند.
استاندار مازندران از شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی به عنوان یک شورای قدرتمند دارای اختیارات قانونی به اندازه شخص رییس جمهوری و هیات دولت برای حل مشکلات اساسی استان یاد کرد و گفت: در این شورا همان اندازه که استاندار و مدیران دستگاه های دولتی حق رای دارند، اعضای بخش خصوصی این شورا نیز همان رای اثر گذار را دارند.
فلاح از اعضای بخش خصوصی شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی مازندران خواست تا به صورت کارشناسی در تصمیم گیری ها مشارکت کنند.

اشتراک این خبر در :