خودباوری نخستین درسی است که دانش آموزان بايد بياموزند
جشن بزرگ دختران با عنوان « بانوی مهر» با حضور دانش آموزان ساری و قائمشهر در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد.

در این همایش جمشیدی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش مازندران و دانش آموزان نواحی یک و دو ساری و قائمشهر حضور داشتند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران طي سخناني در اين مراسم به تشریح جایگاه دختران در جامعه پرداخت و گفت: دختری که خود را دوست داشته باشد، نیمی از موفقیت را پیموده است و خودباوری نخستین درسی است که باید هر دانش آموزی بیاموزد.
مريم جمشيدي افزود: باور کنیم که ورای جنسیت هر روز می توانیم بهتر از گذشته، برای رفع کاستی ها قدم برداریم و با خودباوری، افزایش دانش، نزدیک شدن به خداوند و اجرای فرامین والدین به سوی موفقیت گام برداریم.
وی با بیان این که در فرهنگ ایرانی – اسلامی اسطوره های بسیاری داریم که مهم ترین آنها اسطوره های مذهبی هستند اظهار داشت: روز دختر، یک نماد و یک مناسبت بزرگ است و در هر فرهنگی، اسطوره هایی وجود دارد تا روح همدلی را در بین ملت خویش ایجاد کنند و برای کشورکه دارای پیشینه مذهبی و تاریخی والایی است الهام از آنها راه را برای هرگونه جذب به فرهنگ و الگوی بیگانه می بندد.
جمشیدی در پایان به دختران توصیه کرد تا زندگی حضرت معصومه(س) را به عنوان یکی از اسطوره های مذهبی مطالعه کنند و قدروجود باارزش خود را بدانند.

 

اشتراک این خبر در :