استاندار مازندران گفت: سرشماري عمومي كشاورزي سال 93 استان در مهرماه و ظرف مدت 43 روز انجام خواهد شد.
ربيع فلاح جلودار در جلسه ستاد هماهنگي سرشماري عمومي كشاورزي استان بيان داشت: همه ما به نقش ويژه و جايگاه مهم آمار صحيح و بهينه در تدوين برنامه هاي توسعه واقفيم.
وي افزود: امروزه بخش كشاورزي به لحاظ سهم و جايگاهش در اقتصاد، محل توجه فراوان قرار دارد و از همين روست كه برخورداري از داشته هاي آماري دقيق در اين حوزه بسيار راهگشا خواهد بود.
فلاح با بيان اينكه در دنياي امروز هر كار دقيق و درست بر پايه آمار صحيح انجام مي شود، تصريح كرد: حساسيت اين سرشماري بسيار بالاست چرا كه هر 10 سال يكبار انجام مي شود و آمار برآمده از اين سرشماري براي يك دهه پايه برنامه ريزي امنيت غذايي كشور خواهد بود.
استاندار مازندران زمان اجراي اين طرح را مهرماه امسال اعلام كرد و افزود: براي نخستين بار در كشور سرشماري به روش الكترونيكي انجام مي شود.
وي ادامه داد: اين اقدام نوين نيازمند آموزش هاي لازم به كاربران و متصديان و تامين تجهيزات مورد نياز آنهاست.
نماينده عالي دولت در استان از همه دستگاه هاي اجرايي خواست تا نهايت همكاري را با عوامل اجرايي سرشماري داشته باشند و تاكيد كرد: شهرداري ها مي بايست اقدام لازم را در جهت تبليغات محيطي و فضاسازي شهري به منظور آگاه سازي مردم انجام دهند.
ربيع فلاح هم چنين از صدا و سيما و ساير رسانه ها خواست تا با اطلاع رساني همه جانبه، مردم را براي اجراي اين سرشماري مهم آماده كنند.

اشتراک این خبر در :