کیاپرس : رئیس مرکز بهداشت ساری با اشاره به شایعات اخیر مبنی بر بروز بیماری وبا در یکی از روستاهای این شهرستان گفت: بر اساس بررسیهای صورت گرفته موردی از وبا در ساری مشاهده نشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر عقیل برزگر، با بیان اینکه جای نگرانی وجود ندارد، افزود: کارشناسان بهداشتی آب روستاهای این شهرستان را نمونه گیری و مورد آزمایش قرار دادند و خوشبختانه  مورد مشکوکی گزارش نشد. برزگر-عقیلوی، استفاده از آب و غذای آلوده را مهم ترین راه ابتلا به این بیماری است دانست و تصریح کرد: خوردن سبزی و میوه بدون شست وشوی کامل، مصرف یخ غیربهداشتی، نشستن دست ها پس از اجابت مزاج یا قبل از خوردن غذا از جمله مواردی هستند که رعایت نکردن آنها موجب ابتلا به بیماری های عفونی از جمله وبا می شود.
رئیس مرکز بهداشت ساری ادامه داد: عدم مصرف آب رودخانه ها برای مصارف خوراکی ، عدم خرید مواد غذایی خام یا پخته از دستفروش های دوره گرد، استفاده از توالت های بهداشتی و ضدعفونی کردن توالت و محل های آلوده شده با مواد ضدعفونی کننده ، شستن دست ها با آب و صابون، جوشاندن آبی که تصفیه نشده به مدت یک دقیقه یا اضافه کردن ترکیبات کلر به آب و استفاده از بطری های آب پلمب شده و استاندارد هنگام مسافرت از راه های پیشگیری از این بیماری است.

اشتراک این خبر در :