رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي مازندران گفت: اداره کل حمل و نقل و پايانه‌هاي مازندران، امسال با مديريت جهادي نسبت به راه‌اندازي شرکت حمل و نقل بين‌المللي در استان اقدام کند.

غلامرضا عشريه در جلسه توسعه و تقويت تجارت خارجي در سالن اجتماعات اتاق بازرگاني مازندران افزود: توسعه تجارت خارجي در مازندران نياز به سيستم مناسب حمل و نقل دارد.

وي با بيان اينکه صادرکنندگان مازندران به دليل وجود برخي مشکلات مجبورند از شرکت‌هاي حمل و نقل بين‌المللي استان‌هاي ديگر استفاده کنند، گفت: نداشتن اين سيستم حمل و نقل در استان، مشکلاتي را براي بخش خصوصي در مازندران ايجاد کرده است.

عشريه با اشاره به اينکه بخش خصوصي دغدغه حمل و نقل را دارد و بايد اين مشکل در استان رفع شود تا به توسعه مدنظر استاندار مازندران، رئيس جمهور و رهبري دست يابيم، خاطرنشان کرد: اداره کل حمل و نقل و پايانه‌هاي مازندران، امسال با مديريت جهادي نسبت به راه‌اندازي شرکت حمل و نقل بين‌المللي در استان اقدام کند.

رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي مازندران با اعلام علاقه‌مندي سفير هند به ترانزيت 2 هزار کانتينر از کريدور جنوب به شمال و صادرات آن از طريق بندر اميرآباد است، گفت: با توجه به تقاضاهاي موجود، زيرساخت‌ها بايد در استان فراهم شود.

عشريه با اشاره به اينکه حمل و نقل ريلي، ارزان‌ترين نوع حمل و نقل است، ادامه داد: از راه‌آهن استان تقاضا داريم زيرساخت‌هاي حمل و نقل ريلي در مازندران را توسعه دهند.

وي با بيان اينکه مازندران در مقايسه با ساير استان‌ها از زيرساخت‌هاي بندر و فرودگاهي خوبي برخوردار است، اظهار داشت: اگر حمل و نقل ريلي و جاده‌اي را هم توسعه دهيم مي‌توانيم شاهد توسعه اقتصادي در استان باشيم و بخش خصوصي هم به دنبال آسان‌تر شدن سيستم حمل و نقل است.

اشتراک این خبر در :