كارمندان بسيجي الگوي خدمت و تلاش جهادي هستند/نظام اداري بايد همسو با نيازها متحول شود
استاندار مازندران در همايش روز بسيج كارمندي گفت: يكي از مشكلات مهم در مسير توسعه كشور، عدم هماهنگي نظام اداري با نيازها و مشكلات است كه بايد در اين راستا متحول گردد.

ربيع فلاح  بيان داشت: همه ما بايد بسيجي فكر كنيم و بسيجي كار و خدمت نماييم.
وي با تاكيد بر انجام كار جهادي در دستگاه ها و ادارات، تصريح كرد: كار جهادي به اين معناست كه كار امروز را به فردا واگذار نكنيم.
فلاح با بيان اينكه روحيه جهادي بايد در فضاي نظام اداري و اجرايي كشور جاري باشد، اظهار داشت: شان نزول دستگاه هاي اجرايي اين است كه به مردم خدمت كنند و گره از مشكلات كشور بگشايند.
وي تصريح كرد: مجموعه نظام اداري دركشورمان به واسطه ي نقش گسترده اي كه درانجام امور دارند از زير ساخت هاي مهم توسعه محسوب مي شوند و قطعاً بي توجهي  به آن موجب آسيب هاي جبران ناپذيري در مسير تحقق اهداف و آرمان هاي نظام و رضايت مندي عمومي مي شود .
براساس اسناد معتبر و منابع رسمي اعلام شده از ميزان كل درآمدهاي دولت در سال گذشته قريب به 88% درآمد دولت مصروف هزينه هاي جاري شده و مابقي حدود 12% به امور عمراني اختصاص يافته است .
استاندار مازندران بزرگ شدن دولت و اختصاص بخش اعظم بودجه جاري به پرداخت حقوق كاركنان را آسيبي جدي براي سيستم اداري و اجرايي دانست و اعلام كرد: يكي از محورهاي مهم اقتصاد مقاومتي واگذاري و برون سپاري كارهاي اجرايي به مردم و بخش خصوصي است كه بايد انجام شود.
وي با بيان اينكه دولت تدبير و اميد راهكارهاي مناسبي جهت برون رفت از مشكلات نظام اداري دارد، اذعان داشت: اصلاح نظام اداري يكي از مهم ترين كارهاي ماست.
فلاح با اشاره به اينكه نظام اداري ما انعطاف و توانايي لازم را ندارد، خاطرنشان كرد: كارمندان ما انسان هاي نجيب، شريف و شايسته اي هستند و اشكال را بايد در ديگر بخش ها جستجو كرد.
استاندار مازندران موضوع دولت الكترونيك را ديگر راهكار اصلاح نظام اداري دانست و افزود: اين كار از اتلاف هزينه هاي اضافي و رفت و آمدها جلوگيري مي كند كه بسيار براي اقتصاد كشور مفيد است.
نماينده عالي دولت در استان بحت ارتقاء شغلي كارمندان و پي گيري حقوق و دستمزدها را نيز مهم دانست و گفت:اعتقاد داريم كه مشكلات معيشتي كارمندان بايد رفع شود و در اين زمينه همه تلاش خود را خواهيم كرد.
وي بر موضوع رعايت بهره وري در نظام اداري تاكيد كرد و بيان نمود: بهره وري هم در زندگي شخصي و هم در كار اداري بسيار مهم است، بهره وري يعني استفاده صحيح و بهينه از امكانات موجود.
ربيع فلاح هم چنين بر تكريم ارباب رجوع، رعايت تقوا در كار، مردم دوستي، نرم خويي، تسريع در انجام كار، تخصص در كار، شرح صدر، گشاده رويي و رعايت عدل و انصاف در محيط هاي اداري تاكيد كرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش بسيج را نهادي آرماني و مقتدر دانست و گفت: اين نهاد مقدس در آسمان پرنور انقلاب اسلامي مي درخشد.
ربيع فلاح ادامه داد: بسيج مولود نظام مقدس جمهوري اسلامي است و بنيان بي نظيرش برگرفته از انديشه هاي قدسي و جامع و آينده نگر امام راحل عظيم الشأن  ما است كه افق نگاه و رويكرد ايشان جهان را بدون شك متوجه انديشه اسلام ناب و قائل به مكان و زمان نمود و از واپس گرايي و خمود ذهني و فكري در آن خبري نبود.
وي افزود: بسيج افتخار بزرگ است كه بيش از همه محبوب و مقبول جامعه اسلامي ما است و الگويي در جهت خدمت و تلاش است .اين ركن شريف فاقد محدوديت در حوزه هاي فعاليت و كاراست از اين رو است كه نمي توان براي بسيج و بسيجي حد و مرزي تعريف كرد و او را محدود به زمان و مكان و لباس و پوشش خاص كرد.
نماينده عالي دولت در استان اذعان داشت: هركس كه در مسير انديشه هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ، امام رحل عظم الشأن ، مقام معظم رهبري همت مي كند  و گام بر مي دارد ، در حقيقت انديشه بسيج را ترويج مي دهد ، از اين رو است كه بسيج از وابستگي حزبي و سياسي و جناحي و جرياني به دور مي باشد و از اين مقوله كاملاً مصون مي باشد .
فلاح گفت: يقين داريم كه كارمند بسيجي ، كارمند نمونه اي است كه صادقانه و خالصانه خدمت عادلانه به مردم و دستگاه و نهاد تحت فعاليت خود انجام مي دهد و كمك كار مجموعه ي اداري خويش مي باشد .
وي تاكيد كرد: انتظار داريم برادران و خواهران كارمند بسيجي مروج انديشه هاي اخلاقي و انساني در بدنه ي كاركنان و كارمندان دولت باشند و فداكارانه در اين مسير خدمت كنند .
استاندار مازندران تصريح كرد: مديران صادق و كاردان ، كارمندان نمونه دستگاهها و نهادها در كنار كارمنداني كه تلاش بر خدمت صادقانه و شايسته دارند الگوهايي براي خدمت بي منت در جامعه كارمندان مي باشد .
گفتني ست در اين مراسم ضمن تجليل از كارمندان نمونه بسيجي استان، از تمبر و اسناد هويتي سردار شهيد صمصام طور (شهيد شاخص كارمند بسيجي استان) و كتاب اقتصاد مقاومتي رونمايي شد.
شايان ذكر است حسن خيريانپور، معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار و سيد قاسم علوي، مديركل اداري مالي استانداري نيز از جمله كارمندان نمونه بسيجي استان بودند كه در اين مراسم مورد تجليل قرار گرفتند.

اشتراک این خبر در :