کیاپرس : شصت و هفتمین جلسه شورای شهر ساری شامگاه گذشته بصورت علنی و با نطق پیش از دستور مسعود مدینه آغاز و با پخش کلیپی از عملکرد سازمان عمران شهرداری ساری همراه شد که علت پخش این کلیپ را متوجه نشدیم.
رییس مرکز اسناد مازندران با حضور در جلسه شورای شهر ساری با اشاره به نامگذاری امسال بنام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: هویت هر شهر، بر مبنای فرهنگ آن شهر صورت می گیرد.
لطف الله محمدنژاد  بیان کرد: به دلیل اینکه تاکنون یک بانک اطلاعاتی مرجع وجود نداشت، لذا اطلاعاتی که هویت مازندران است در اختیار افراد حقیقی و حقوقی بوده  و بسیاری دیگر نیز از کشور خارج شده اند.
وی تصریح کرد: درصدد بازگشت اسناد حتی با پرداخت هزینه به این مرکز هستیم .
رییس مرکز اسناد مازندران از شورای شهر ساری، درخواست زمینی برای احداث بزرگترین مرکز اسناد ملی سه استان گلستان و سمنان و مازندران در ساری را خواستار شد.
ضمن بیان این خبر که رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی کشور پیشنهاد داده تا این مرکز در ساری احداث شود، اذعان داشت: بر اساس شنیده ها ممکن است به زودی صالح امیری از این پست جابجا شود و باید زودتر نسبت به فراهم نمودن زمین اقدام نماییم.

ساری دیروز کجا و ساری امروز کجا!
سید محمد آقامیری با طرح این مسئله که چرا رجایی و باهنر جاودانه شدند گفت: مهمترین خصیصه ی این دو بزرگوار مردمی بودن آنها بوده است.
وی با انتشار سندی مبنی بر اینکه هفتاد سال پيش بابل جزيي از ساري بود اظهار داشت: شهری که روستایی در ساری بود، امروز دومین اعتبار در سطح استان را بعد از ساری می گیرد.

چه شده که هنوز یک ساروی نتوانسته سکوی استانداری مازندران را بگیرد؟
عضو شورای شهر ساری بیان کرد: دست های پیدا و پنهانی در کار است که روز به روز از بزرگی و عظمت این شهر می کاهند.

وی با بیان اینکه اصحاب فرهیخته و سرمایه های واقعی مدیریت مرکزاستان کجا هستند، مطرح کرد: امروز بعد از 35 سال، چه شده که هنوز یک ساروی نتوانسته سکوی استانداری مازندران را بگیرد؟
آقامیری خاطرنشان کرد: در دولتی که کلید پیروزی اش در مرکز استان است، نیروی های استعدادی مدیریتی مرکز استان کجا هستند؟
وی با بیان اینکه عده ای سعی در حذف امکانات و استعدادهای بالقوه مرکز استان دارند افزود: ساری، غزه است.

همت کنیم تا ساری از غزه هم غزه تر نشود
علیجان شمشیربند با اشاره به بحث اهدای زمین جهت احداث مرکز اسناد ملی گفت: به اندازه سهم خود در این راستا همکاری خواهیم کرد.
وی ابراز کرد: :اگر اقدامات لازم را برای ساری انجام ندهیم بزودی میاندرود ادعای مرکزیت مرکز استان را خواهد نمود.
عضو شورای شهر ساری خاطرنشان ساخت: بهتر است ابتدا مشکلات داخلی خود را حل کنیم تا ساری از غزه هم غزه تر نشود.

گفتمان خود را اثباتی کنیم
سید مهدی احمدی نیز در این جلسه با بیان اینکه گفتمان ما اثباتی نیست اظهار داشت: اگر ادعا داریم ساری پیشرفت  نکرد، دلیلش چه بوده است.
وی در خصوص احداث مرکز اسناد گفت: حمایت از این مرکز یک ضرورت است تا به این واسطه ساری از غنای بیشتری برخوردار شود.

خودزنی اشکال مهم ساروی هاست
علی اکبر ذلیکانی در جلسه علنی شورای شهر ساری گفت: شهر ساری یک سر و گردن از همه شهرهای دیگر بالاتر است.
وی با بیان اینکه اشکال بزرگ ما ساروی هاست که خودزنی می کنیم، افزود: وقتی منافع شهر درمیان باشد همه باید حمایت کنند.
متاسفانه طی سال های گذشته از ظرفیت های استان استفاده نکردیم، افزود: در پایان دوره چهارم شورای، شهر ساری با هیچ شهر دیگری قابل مقایسه نخواهد بود.

تعصب ما استانی است
پرویز شعبانی دیگر عضو شورای شهر ساری ضمن تبریک روز پزشک به پزشکان گفت: تعصب ما به نسبت بالاتر از شهر بوده و تعصب ما به استان مازندران است.
وی در خصوص اهدای زمین احداث مرکز اسناد پیشنهاد داد: مرکز جدید در حال احداث مرحوم کردان  که مرکز فرهنگی هم هست در صورتی که مقدور باشد به این مرکز اختصاص داده شود.

فرامز نقیبی نیز بر راه اندازی پروژه بیمارستان مهر تاکید کرد و مشارکت و همت پزشکان خیر را خواستار شد.

برخی اعضای شورا، شورای شهرداری هم هستند
کوروش یوسفی در خصوص اهدای زمین مرکز اسناد گفت: می توان از کمک دستگاه های فرهنگی بدهکار به شهرداری در این راستا استفاده کرد.
وی با بیان اینکه سهم ما در عقب ماندگی شهرمان چقدر است، مطرح کرد: شعار دادیم که ما شورای شهریم اما با عقب نشینی از آنطرف بام افتادیم چراکه ظاهرا برخی اعضای شورا، شورای شهرداری هم هستند.
وی بازنگری عملکرد اعضای شورا نسبت به گذشته خواستارشد و افزود: انتظار می رفت در هفته دولت نظام ارزیابی در شهرداری صورت می گرفت تا با انتخاب دستگاه یا سازمان برتر، جایگاه شان تعیین شود.

محمدی کیادهی با حضور در شصت و هفتمین جلسه علنی شورای شهر ساری و در آستانه یک سالگی شورای چهارم با مثبت ارزیابی کردن شورای شهر چهارم گفت: در 64 جلسه شورای شهر تعداد 210 مصوبه شورا و 122 تذکر از سوی اعضای شورا به شهرداری صورت گرفت.
وی در خصوص ارائه آمار از افتتاح پروژه های شهر ساری در آستانه هفته دولت از سوی فرماندار ساری گفت: لیست ارائه شده شامل پروژه های دولتی در سطح شهر بوده و شامل حال شهرداری ها نمی شود لذا شهرداری ساری را در این لیست غایب فرض نکنید.

اشتراک این خبر در :