برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی هنری در استانها باعث ارتقاء هنرمندان محلی می شود
معاون سیاسی، اجتماعی استانداری مازندران، برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی فرهنگی وهنری در استانها را باعث ارتقاء هنرمندان محلی دانست.

علیرضا یونسی در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بین المللی فیلم های ویدیویی یاس در هتل نارنجستان نور گفت: جشنواره بین المللی فیلم های ویدیویی در مازندران به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی وهنری با حضور هنرمندان خارجی وملی در شهرستان آمل به جایگاه و تقویت دانش فیلم سازان استان کمک خواهد کرد.

وی به ظرفیت های بالای تاریخی و فرهنگی و علمی استان مازندران اشاره کرد و افزود: فرهنگ ایرانی و اسلامی ما با برخورداری از اصل اخلاق می تواند به عنوان بخشی از سرمایه ها و میراث فرهنگی بشری و باورهای ما در قالب فیلم به جهانیان منتقل شود.

معاون سیاسی، اجتماعی استانداری مازندران تصریح کرد: باید از این سرمایه ها پاسداری کرد و هنر را در خدمت آن قرار داد.

یونسی ادامه داد: امروز در قامت برنامه ها وفعالیت های فرهنگی وهنری می توان به بهترین وجه ظرفیت میراث وباورهای فرهنگی ایران را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم فضای جدیدی در بخش فرهنگی وهنری وآشتی جدیدی میان همه قشرهای این حوزه در کشور به وجود آمده است، تصریح کرد: حفظ کرامت واخلاق انسانی که در دولت یازدهم پایه ریزی شده باید از سوی اهالی فرهنگ وهنر کشور ارج نهاده شود وبه آینده روشن در این حوزه امیدوار باشیم.

معاون سیاسی وامنیتی استاندارمازندران ، توجه به ظرفیت های بالای هنرمندان داخلی و ضرورت ایجاد جهانی عاری از خشونت وافراطی گری توسط جامعه هنری در قالب تولیدات آثارفاخر خواستار شد.

یونسی تصریح کرد: هنرمندان باید با درک درست موضوعات فرهنگی وهنری در راستای کمک به روند توسعه کشور نقش آفرینی کنند.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره هنرمندان مطرح سینمایی وهنری کشور ازجمله فرامرزقریبیان ، فاطمه گودرزی ، سیاوش طهمورث ، سعیدپورصمیعی ، محمود عزیزي ، مسعود رایگان ، لیلا بلوکات و مهران احمدی و برخی چهره های دیگر حضور داشتند.

در دومین جشنواره بین المللی فیلم های ویدیویی در مازندران 700فیلم از هنرمندان داخلی و 44 کشور دنیا به دبیرخانه این همایش ارسال شده که 60 اثر برتر تا ششم شهریورماه در سه سالن سینمایی آمل نمایش داده خواهد شد

اشتراک این خبر در :