541 پروژه ، هفته دولت در مازندران به بهره برداری می رسد
معاون امور عمراني استاندار، در اين نشست با خبرنگاران خاطر نشان ساخت: هفته دولت امسال 541 پروژه با اعتباري بالغ بر 1058 ميليارد و 209 ميليون تومان در استان به بهره‌برداري مي‌رسد

علي نبيان در نشست خبري استاندار مازندران كه بهم مناسبت هفته دولت برگزار شد، بيان داشت: با افتتاح اين طرح ها براي 1543 نفر در استان شغل ايجاد خواهد شد.

معاون امور عمراني استاندار، اظهار داشت: 1032 واحد مسكوني مهر انبوه سازي با اعتباري افزون بر 21 ميليارد تومان و 1317 واحد مسكن مهر انفرادي با اعتباري بالغ بر 26 ميليارد تومان در اين ايام آماده افتتاح مي باشند.

علي نبيان، عنوان كرد: 18 روستاي مازندران با جمعيت 2116 نفر در ايام هفته دولت از نعمت گاز طبيعي برخوردار خواهند شد.

 وي افزود: هم چنين در اين هفته عمليات اجرايي 29 پروژه با اعتبار مورد نياز بالغ بر 26 ميليارد تومان آغاز خواهد شد.

نبيان، بيشترين تعداد طرح هاي آماده افتتاح مازندران در هفته دولت را 124 طرح دهياري ها ، 69 طرح اداره كل راه و شهرسازي  ، 69 پروژه بنياد مسكن استان و 61 پروژه شركت توزيع برق اعلام كرد و بيان داشت: در مجموع 25 دستگاه اجرايي به همراه شهرداري ها و دهياري هاي استان در اين ايام پروژه هاي خود را به بهره برداري خواهند رساند.

معاون امور عمراني استاندار، بيان كرد: شهرستان هاي بابل، بابلسر و آمل نيز به ترتيب با 54 ، 48 و 45 پروژه بيشترين تعداد طرح هاي قابل افتتاح هفته دولت را دارا مي باشند و از نظر ميزان اعتبار پروژه ها نيز به ترتيب نكا ، ساري و جويبار داراي رتبه هاي اول تا سوم هستند.

نبيان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت محور مواصلاتي تنكابن، الموت، قزوين، تصريح كرد: 60 كيلومتر از 158 كيلومتر اين محور در استان قرار دارد و در صورت بازگشايي اين مسير، شمال غرب كشور به مازندران، متصل و ترافيك بخش هاي مهمي از جاده هاي منطقه برطرف خواهد شد.

وي در خصوص ساماندهي معضل زباله در استان، با اشاره به اين كه نمي توان براي هر شهرستان مركز مستقل جمع آوري زباله اختصاص داد، خاطر نشان ساخت: در اين راستا براي شهرستان هاي بهشهر، نكا و گلوگاه ( در قالب 5 شهرداري ) يك مركز سيستم كمپوست در نظر گرفته شد كه با خريداري يك دستگاه ويندرو، ان شاء الله به زودي اين پروژه آغاز به كار خواهد نمود.

نبيان ادامه داد: در خصوص شهرستان هاي ساري و نوشهر، مقدمات نيروگاه زباله سوز فراهم شد و پيگيري هايي نيز در جهت حل مشكلات زيست محيطي آن صورت گرفت و در مورد انجيل سي بابل هم ضمن تامين منابع، بخشي از كارهاي مربوط به اين پروژه انجام گرفته است.

معاون استاندار، موضوع شيرابه ي زباله در ساري را از ديگر دغدغه ها در اين خصوص بيان كرد و گفت: قراردادي در اين مورد با دانشگاه نوشيرواني بابل با بهره گيري از تكنولوژي نانو منعقد گرديد كه از ماه پيش فعاليت آن آغاز شده است.

اشتراک این خبر در :