اختصاص 157 ميليارد تومان به طرح مديريت آبخيزداري استان/83 ميليون يورو به ذغال سنگ البرز مركزي تخصيص يافت

ساری-اعظم کردان

استاندار مازندران به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت، در نشستی با خبرنگاران استان، به تشریح عملکرد یک ساله خود پرداخت. در این نشست نبیان معاون عمرانی، احسانی معاون بودجه و برنامه ریزی، خیریانپور معان توسعه و مظفری مدیر روابط عمومی استانداری، ربیع فلاح جلودار را همراهی کردند.

ربیع فلاح جلودار، در این نشست گفت: در مدت يكسال گذشته موفق شديم وفاق و همدلي مطلوبي در استان ايجاد كنيم كه بسيار براي توسعه موثر است.

وی، با بيان اينكه خوشبختانه امروز هيچ تعارض و اختلافي در استان وجود ندارد، بيان داشت: يكي از توفيقات مهم بنده در طي يك سال گذشته، هماهنگي مطلوبي است كه امروز بين همه افراد، گروه ها و نخبگان استان ايجاد شده است.

استاندار افزود: خوشبختانه تيم مديريت استان نياز به كارهاي سياسي و حاشيه اي ندارد و همه به كار اصلي و تخصصي خود مشغولند.

فلاح از افزايش ضريب بودجه در سال 93 استان خبر داد و تصريح كرد: برای نخستین بار ضریب بودجه استان نسبت به جمعیت ان افزایش یافته است.

نماينده عالي دولت در استان اظهار داشت: پس از تغيير دولت، تغييرات مديريتي در سطح استان ها طبيعي بود اما عملكرد ما در اين يك سال نشان مي دهد كه بر طبق شعار اعتدال عمل نموديم و از همه ظرفيت ها استفاده كرديم.

ربيع فلاح اذعان داشت: جناح هاي سياسي هميشه وجود داشته و دارند، هنر مديريتي اين است كه بتوانيم از نيروي انساني توانمند در همه جناح ها استفاده كنيم.

وي افزود: دولت اعتدال به لحاظ اينكه به توسعه همه جانبه اعتقاد دارد، توسعه نيروي انساني را هم بناي كار خود قرار داده است.

 

*اختصاص 157 میلیارد تومان اعتبار برای طرح آبخیزداری درمازندران

استاندار مازندران در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مشكلات استان در حوزه آبخيزداري بيان داشت: يكي از كارهاي مهم ما اين بود كه مي بايست طرح مديريت جامع در اين حوزه را آماده مي كرديم.

وي ادامه داد: خوشبختانه اين طرح آماده شده و اعتباري بالغ بر 157 ميليارد تومان به آن اختصاص يافت كه طي 3 يا 4 سال بايد مديريت شود.

فلاح درخصوص راه هاي مواصلاتي استان بيان نمود: با تمهيدات صورت گرفته و اعتبار تامين شده، محور سوادكوه تا پايان امسال به بهره برداري خواهد رسيد و محور هراز هم تا سال آينده بايد به اتمام برسد.

وي هم چنين از اختصاص 700 ميليارد تومان + 83 ميليون يورو براي كارخانه ذغال سنگ البرز مركزي خبر داد و گفت: احياي اين شركت يكي از آرزوهاي ديرين مردم شهرستان سوادكوه است كه اميدواريم در اين دولت محقق شود.

استاندار مازندران با اشاره به مشكلات ديرينه كارخانه نساجي مازندران اظهار داشت: خوشبختانه با تمهيدات صورت گرفته بسياري از ماشين آلاتي كه 10 سال خاك مي خوردند به زودي فعال مي شوند كه بيش از 400 شغل ايجاد خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه روز اول كارم سند چشم انداز را به عنوان برنامه كاري اعلام كردم، تصريح كرد: اين برنامه را به مرور و بر اساس اولويت ها و ظرفيت هاي استان تغيير داديم و علاوه بر كشاورزي، حوزه هاي مهم ديگري نظير گردشگري را نيز به محورهاي توسعه استان افزوديم.

وي با اشاره به ظرفيت هاي فراوان استان در حوزه گردشگري، به برگزاري كنفرانس گردشگري سلامت كشورهاي عضو اكو در مازندران اشاره كرد و گفت: در اين كنفرانس ايجاد دهكده سلامت مازندران به تصويب رسيد.

فلاح دريا را مهم ترين محور گردشگري استان دانست كه تا به حال مغفول مانده و بيان داشت: برنامه هاي اساسي براي احياي دريا داريم، فضا را براي ورود بخش خصوصي فراهم كرديم و تمهيداتي همچون پرورش ماهي در قفس براي استفاده از ذخاير عظيم درياي مازندران انديشيده ايم.

 

*ا استان نياز به نشاط و اميد دارد

وي افزود: در حوزه روابط با كشورهاي همسايه در اين مدت با 2 استاندار آستاراخان روسيه و منگستائو قزاقزستان ديدار داشتيم كه دستاوردهاي بسيار مثبتي داشت.

نماينده عالي دولت در استان توجه به مسائل فرهنگي در سال اقتصاد و فرهنگ را يكي ديگر از محورهاي اصلي فعاليت هاي استان دانست و گفت: در اين حوزه هم اقداماتي شد كه برگزاري كنگره سرداران و 10هزار شهيد استان، كنگره علامه ابن شهرآشوب، كنگره ناصر كبير و امروز هم آغاز جشنواره فيلم هاي ويديويي ياس، از آن جمله اند.

وي با بيان اينكه هنر و هنرمند مورد توجه ما مي باشند، افزود: استان ما نياز به نشاط و اميد دارد كه برگزاري جشنواره هاي هنري يكي از راه هاي مهم نشاط آفريني است.

فلاح هم چنين از تدوين منشور تعامل دستگاه هاي اجرايي با سازمان هاي مردم نهاد خبر داد و افزود: سمن ها ظرفيت هاي مطلوب و بالقوه اي هستند كه بايد بكارگيري شوند و زمينه براي آنها فراهم گردد.

وي با بيان اينكه كشاورزي مهم ترين محور توسعه استان است، از اقدامات اساسي در اين حوزه خبر داد و بيان داشت: مهار آبهاي سطحي و تامين آب مورد نياز، يكي از مهم ترين نيازهاي اوليه كشاورزي است كه در اين حوزه، سد گلورد امسال آبگيري مي شود و تكميل سد هراز هم با جديت دنبال خواهد شد.

نماينده عالي دولت در استان با اشاره به اينكه براي اولين بار بحث نفت و گاز و پتروشيمي در مازندران مطرح شد، اذعان نمود: در آينده نزديك براي همه فارغ التحصيلان جوياي كار در استان برنامه داريم و انشاالله معضل بيكاري به تدريج رفع خواهد شد.

 

اشتراک این خبر در :