بر اساس منشور اخلاق پزشکی رازداری اطلاعات بیماران و اعتمادسازی از مهم‌ترین عوامل برای درمان بیماران به شمار می رود، افرادی که خواسته یا ناخواسته با هدف گرفتن بخشی از جامعه پزشکی مجرب شهرستان ساری به این اعتماد لطمه می زنند یا اهمیتی برای شرایط بیماران نیاز به درمان قائل نیستند و یا در بهترین شرایط فرق عفونت بیمارستانی و عفونت کلاستر موردی در یک اتاق عمل را نمی دانند، نباید در مورد موضوعی تخصصی اعمال نظر کنند و آن را با اهداف خاص خود رسانه ای کنند.

23 تیر بر روی 10بیمار در یک اتاق عمل به طور متوالی عمل کاتراکت یا آب مروارید صورت گرفت که همه آنها به صورت کاملاً غیر مترقبه دچار عفونت چشم شدند که در واقع تشخیص پزشکان بیمارستان مواجهه با یک عفونت کلاستر و خوشه ای در آن اتاق عمل بود.

اما این جریان با مصاحبه یکی از اعضای شورای شهر ساری ادامه پیدا کرد و به گوش همه رسید و حتی رسانه های ضد انقلاب هم در این خصوص واکنش نشان دادند.

بعد از این ماجرا، دفاعیات پزشکان بیمارستان در خصوص این موضوع هم کاملاً منطقی و قابل قبول بود.

روز گذشته، محمودی پدر یکی از بیماران با ابراز گلایه نسبت به انتشار این خبر در رسانه ها داشت و گفت: فرزند من مادرزادی دچار بیماری آب مروارید بود، به همین خاطر 8 سال تحت نظر دکتر علی سنجری قرار داشت.

وی افزود: متاسفانه ما مازندرانی ها قدر پزشکان باتجربه و مطرح مان را نمی دانیم، در بیمارستان لبافی نژاد تهران که بهترین متخصصان چشم پزشک کشور در آنجا جمع هستند، به بنده گفتند: اگر آقای دکتر غلامعلی شهیدی قبول کند، شما برای ادامه بهبودی فرزندتان می توانید پیش این دکتر بروید.

محمودی ادامه داد: نمره دید چشمان فرزندم 23 بود، وقتی فرزندم تحت نظر پزشکان بیمارستان نیمه شعبان قرار گرفت، نمره دیدش به 12 رسید.
وی اضافه کرد: در سمینار جهانی چشم که در تهران برگزار شده بود، اظهار نظرهای دکتر غلامعلی شهیدی و دکتر علی سنجری را پیش پزشکان مطرح دنیا بردم و آنها هم نظرات این دو بزرگوار را تأیید کردند.

محمودی عنوان کرد: بعد از اطمینانی که از سوی بنده نسبت به این دو پزشک عزیز حاصل شد، فرزندم تحت عمل جراحی در بیمارستان نیمه شعبان قرار گرفت و در حال حاضر فرزندم نه اینکه دیگر لنز نمی گذارد، خدا را شکر عینک هم نمی گذارد.

وی با بیان اینکه سوال من از این عضو شورای شهر ساری این است که آیا ما در امورات زندگی مان دچار خطا و اشتباه نمی شویم؟! خاطرنشان ساخت: چرا باید با رخ دادن یک اشتباه، اعتبار پزشکی که برند جهانی دارد و بیمارستان که در چشم پزشکی سرآمد است را خدشه دار کنیم.

محمودی گفت: خدا رحمت کند مرحوم دکتر شهیدی را که چنین بیمارستانی را بنا نهاد، دستگاه مخصوصی که مربوط به چشم پزشکی است را فقط در مازندران، بیمارستان نیمه شعبان دارد.

وی یادآور شد: اگر اشتباهی رخ می دهد، مسئولان باید نقص را برطرف کنند نه اینکه مشکل را رسانه ای کنند و سایت های بیگانه از این موضوع بهره برداری سیاسی کنند.

محمودی بیان داشت: هر پزشک در هنگام کار ممکن است که هر لحظه دچار حادثه شود، مگر در بیمارستان های دیگر چنین اتفاقتی رخ نمی دهد؟ ولی آیا چنین مشکلاتی را رسانه ای می کنند که اعتبار شهرشان زیرسوال برود؟

وی در پایان اظهار داشت: دود بگومگوهای سیاسی فقط به چشم مردم می رود و در حال حاضر تعلیق شدن بخش چشم این بیمارستان، بیماران چشمی مازندران را دچار مشکلات زیادی کرده است.

اشتراک این خبر در :