خبرگزاری فارس: دبیرخانه دائمی «زن و رسانه» مازندران تشکیل می‌شود

مدیر‌کل بانوان و خانواده استانداری مازندران، از تشکیل و دائمی شدن دبیرخانه زن و رسانه در این استان خبر داد.

به گزارش کیاپرس به نقل از فارس، مریم جمشیدی  در نخستین هم‌اندیشی «زن و رسانه» مازندران  اظهار داشت: نقش نیروی انسانی متعهد و کارآمد در پیشبرد اهداف هر مجموعه‌ای، شفاف و غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه هر فردی با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی که دارد باید نقش و جایگاهی در اجتماع داشته باشد، خاطرنشان کرد: هنوز این جایگاه‌ها به درستی اعمال نمی‌شود زیرا این نقش‌ها یا به خوبی تعریف نشدند و یا مجموعه‌ای از عوامل، مانع به کارگیری این افراد شدند.

جمشیدی، همایش زن و رسانه را یک تلنگر به کسانی توصیف کرد که دارای توانمندی‌های خاص هستند و از حضور رسانه‌ها در کنار خود بی‌بهره‌‌اند.

وی با اشاره به جایگاه مهم رسانه‌ها، اظهار داشت: فعالان عرصه خبر، چشم بیدار و رابطان امین و صدیقی برای جامعه هستند و در ارتقای سطح کمی فعالیت‌های اجتماعی به‌ویژه استحکام نهاد خانواده و به‌ویژه نقش زنان در اجتماع، تاثیر غیرقابل انکاری دارند.

جمشیدی با توجه به اهمیت این موضوع، از تشکیل و دائمی شدن دبیرخانه همایش زن و رسانه در مازندران خبر داد و گفت: این دبیرخانه از تمامی کسانی که می‌خواهند با موضوع زن و رسانه در رشد و بالندگی استان نقش‌آفرین باشند دعوت به همکاری می‌کند و در این باره تفکیک جنسیتی قایل نیستیم.

مدیر‌کل بانوان و خانواده استانداری مازندران نگاه ویژه به وضعیت زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، شکستن تابوهای مختلف که با روحیه اجتماع در تضاد است، تحکیم بنیان خانواده و استفاده از ظرفیت زنان در تشکل‌های دولتی و غیردولتی و تحکیم بنیان خانواده را از سرفصل‌های مهم مازندران در امور زنان، عنوان کرد.

وی خواستار توجه بیشتر به زنان کارگر مازندران شد و گفت: زنان مازندرانی در طول تاریخ نشان دادند که همپای مردان در فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نقش دارند و در این میان، نقش زنان کارگر، اهمیت بیشتری دارد.

اشتراک این خبر در :