خبرگزاری فارس: صنعت ایران از فساد اداری رنج می‌برد/درخواست مجوز و ثبت سفارش الکترونیکی‌ می‌شود‌

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس اتحادیه کارگری زنان،با بیان اینکه امروز استراتژی صنعت، معدن و تجارت، صنعتی‌کردن کشور است، اظهار داشت: در یک دوره‌ای نقش صنعت برجسته بود و در دوره‌ای دیگر نیز خدمات را رونق بخشیدیم اما نگاه ما صنعتی‌کردن است که در دل خود فعالیت‌های خدماتی را نیز در بردارد، برای صنعتی‌شدن باید به تولید بیشتر و جلوگیری از خام‌فروشی ذخایر معدنی فکر کنیم.
سهیلا جلودارزاده در حاشیه برگزاری نخستین همایش «زن و رسانه» در مازندران، در جمع رسانه‌های این استان، اظهار داشت: با توجه به نشست‌هایی که با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشته‌ایم، یکی از عوامل بازدارنده در پویایی و سلامت بخش صنعت، که به روند کند فعالیت‌های این بخش می‌انجامد وجود فساد اداری مطرح شد.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت سعی می‌کند که این گلوگاه‌ها را رفع کند، جایی که کسی به دنبال ایجاد فرصت کارآفرینی و توسعه است نباید گیرهای اداری برای او به وجود بیاید که با مسایلی چون رشوه‌دادن و رشوه‌خواری روبه‌رو شود.

جلودارزاده گفت: تصمیم مهمی که در این زمینه گرفته شد، آن است که تمام سفارشات و درخواست مجوز، الکترونیکی شود و لازم نیست شخصی برای گرفتن فرم، از مسیرهای سخت و بروکراسی اداری عبور کند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان داشت: باید به این سمت حرکت کنیم که هر فردی اگر می‌خواهد در زمینه صنعت و تجارت، سرمایه‌گذاری انجام دهد، بتواند به راحتی وارد شود و کار خود را به انجام برساند.

وی گفت: اگر هر فردی در هر جایی با چنین مواردی برخورد کرد، به صورت مستقیم با وزارت صنعت، معدن و تجارت در میان بگذارد.

رئیس اتحادیه کارگری زنان کشور در پاسخ به این سئوال که چرا در برخی کارخانجات، شرکت‌ها و کارگاه‌ها، زنان از حقوق کمتری نسبت به مردان برخوردارند در حالی که زنان به همان اندازه کار می‌کنند، اظهار داشت: براساس قانون کار نباید تفاوتی بین زن و مرد قایل شد و اگر کارگاه‌ها و کارخانجاتی چنین فعالیتی را انجام می‌دهند، مغایر با قانون کار است.

وی ادامه داد: باید این سئوال مطرح شود که چه تعداد نماینده از اصناف و صنعت در مجلس داریم؟ اگر 50 درصد نمایندگان برخواسته از جمع تولیدکنندگان و صنعتگران باشند، آن وقت این همه واردات بی‌رویه انجام نمی‌شد و اقتصاد ما رو به نابودی نمی‌رفت، اگر این چنین باشد، تولید می‌تواند شکل بگیرد و حمایت شود.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت نقش رسانه‌ها را در این زمینه بسیار شاخص ارزیابی کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با پیگیری مسایل موجود در زمینه‌ صنعتی و ریشه‌یابی مشکلات پیش روی صاحبان صنایع، و ارائه نظرات و راهکارهای پیشنهادی خود، وزارت صنعت، معدن و تجارت را در صنعتی‌کردن کشور و جلوگیری از خام‌فروشی، یاری کنند.

اشتراک این خبر در :