مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه دومین روز از برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت در رامسر، وجود پزشکان کارآمد در مازندران و کل کشور را یکی از ظرفیت‌های ایران دانست و افزود: امکاناتی مانند آب درمانی برای بازیابی سلامت در افراد نقش اساسی دارد.
 دکتر منصور رنجبر با تاکید بر ضرورت توجه و توسعه زیرساخت‌های لازم و ضروری این صنعت در مازندران ابراز داشت: برای اجرای موفق این برنامه ایجاد امکاناتی مانند فرودگاه، جاده دسترسی مناسب، تجهیزات درمانی، بیمارستان‌های مجهز و پزشکان با تخصص‌های مورد نیاز،  ضرروی است.
وی، بر ضرورت استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی در طرح گردشگری سلامت تاکید کرد  و افزود: امروزه بیماران از کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو برای درمان به کشورهای پیشرفته مراجعه می‌کنند که اگر زیرساخت‌های لازم در استان را توسعه بیشتری دهیم هزینه‌های درمانی این افراد کاهش محسوس پیدا می‌کند.
جانشین رئیس کمیته سلامت و بهداشت و درمان کنفرانس گردشگری سلامت خاطرنشان کرد: استان مازندران با میزبانی نخستین کنفرانس گردشگری سلامت در سازمان اکو توانمندی‌های درمانی و طبیعی خود را به نماش گذاشت.
وی افزود: بیمارستان‌های خصوصی می‎توانند در مازندران نقش مهمی در این طرح بین‎المللی ایفا کنند و می‌توان از ظرفیت داروهای گیاهی و تجهیزات پزشکی این صنعت نیز استفاده کرد.

اشتراک این خبر در :