نماینده کشور افغانستان در کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو با بیان اینکه برای جذب توریست سلامت نیاز به مراکز درمانی مجهز و تهیه بیمار است، گفت: به لحاظ مجهز بودن مراکز درمانی در ایران مشکلی از این بابت وجود ندارد.

محمد وهاج در  کنفرانس گردشگری سلامت با اعلام اینکه خدمات درمانی کشورهای عضو اکو باید توسط این کشورها انجام شود، افزود:  کشورهای عضو اکو برای تجهیز مراکز درمانی اقدام کنند.

وی بیان داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی برای توسعه گردشگری حوزه سلامت تامین بیمار و تجهیز مراکز درمانی است.

نماینده کشور افغانستان در این کنفرانس خاطرنشان کرد: با توجه به قابلیت‌های که در کشورهای عضو اکو برگزاری کنفرانس سلامت اقدام سازنده‌ای است.

وهاج گفت: افغانستان برای تامین بیماران مورد نیاز ایران مشکلی ندارد و برای انتقال بیماران افغانی به ایران نیاز به همکاری دو جانبه است.

وی با اشاره به اینکه روزانه پنج پرواز از افغانستان به هندوستان برای درمان انجام می‌شود،افزود: در صورت حل مشکل ویزا، این بیماران به ایران انتقال داده می‌شوند.

نماینده افغانستان در کنفرانس بین‌المللی کشورهای عضو با اشاره به نزدیک بودن فرهنگ و زبان ایران و افغانستان و مناسب بودن هزینه درمانی این کشور دوست و همسایه، افزود: علاقه‌مندی مردم افغانستان برای درمان در ایران بسیار زیاد است.

اشتراک این خبر در :