مدیر کل پزشکی قانونی مازندران بر لزوم حفظ شان و شخصیت مجرمین در زندان ها تاکید کرد و گفت: تحمل کیفر خواست به دلیل عمل مجرمانه و فراهم کردن فرصت برای مجرم جهت تنبیه ،اصلاح و بازگشت به جامعه همواره باید مورد توجه مسوولان و پزشکان ادارات زندان ها قرار بگیرد.

دکتر علی عباسی  در دوره آموزشی نحوه بررسی پرونده های تحمل کیفر افزود:وظیفه سازمان زندان ها اجرای مجازات حبس بر اساس مقررات و آیین نامه ها است اما باید به جایگاه و شان مجرمین به ویژه افراد بیمار توجه کرد.

وی بر لزوم توجه به سلامت زندانیان نیز تاکید کرد و ادامه داد: البته باید مراقب حیله گری و تمارض برخی از زندانیان نیز بود.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه باید رفتار انسانی نسبت به زندانیان داشته باشیم، ادامه داد: هدف نهایی اصلاح مجرم و بازگرداندن آن به صحنه اجتماع است.

وی به بالا بودن شمار بیماران روانی در زندان های جهان و به ویژه در کشورهای جهان سوم اشاره کرد و اظهار داشت: افراد روانی نیاز به حمایت دارند.

عباسی با بیان اینکه هنوز ساختار حمایت از بیماران روانی در کشور شکل نگرفته است، بیان داشت: امروز جایگزینی حبس در زندان مورد توجه دولت های مختلف قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حبس مشکلات مختلف اجتماعی را نیز در پی دارد، گفت: لایحه اجتماعی مجازات جایگزینی در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است.

وی به بیماران صعب العلاج زندانیان اشاره کرد و گفت: مجازات جایگزین برای این بیماران مورد تاکید است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه مقوله حفظ و شان زندانیان در زندان های مازندران به درستی رعایت می شود، گفت: مرگ و میر و بیماری زندانیان نیز در استان بسیار اندک است.

 

 

اشتراک این خبر در :