لازمه های رهایی از اقتصاد دولت سالارانه چیست؟

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران در مراسم آغاز به کار نخستین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در رامسر اظهار داشت: حضور مقامات کشورهای عضو اکو در این کنفرانس را به فال نیک می‌گیریم.

حسین نقره‌کار شیرازی  با اشاره به اینکه کشورهای عضو اکو از ویژگی خوبی برخوردار هستند و می‌توانند با این ویژگی ارتباط خویش را گسترش دهند، گفت: با توجه به مشکلاتی که در جهان وجود دارد همکاری این کشورها نقش مناسبی برای رفع موانع دارد.

وی، با اشاره به غنی بودن فرهنگ کشورهای عضو اکو اظهار داشت: ارتباط کشورهای عضو با توجه به وسعت و استعدادهای که دارند نیاز به تقویت دارد.

این مسئول با بیان اینکه رفع موانع ارتباط بین کشورها و اجرایی شدن موافقت‌نامه‌ها ضروری است، افزود: نیاز است این موافقت‌نامه‌ها اجرایی شود.

وی با اشاره به موقعیت مناسب گردشگری کشورهای عضو اکو گفت: با راه‌اندازی تورهای ترکیبی برای کشورهای عضو می‌توان زمینه توسعه اجتماعی و فرهنگی کشورهای عضو را فراهم کرد.

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه گردشگری سلامت می‌تواند توسعه نسبی کشورهای عضو اکو را فراهم کند، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های مختلف کشورهای عضو اکو هنوز شاهد اعزام بیماران به خارج از منطقه هستیم.

وی با اعلام اینکه انتقال بیماران این کشورها به سایر کشورها نیاز به بررسی جدی دارد، افزود: در کشورهای ایران، ترکیه و پاکستان مراکز معتبری درمانی وجود دارد که نیاز است از این ظرفیت بیشترین بهره را ببریم.

نقره‌کار شیرازی با اشاره به اینکه استان مازندران به عنوان میزبان اجلاس، مراکز درمانی مجهز زیادی دارد، ادامه داد: با در نظر گرفتن کشورهای منطقه در گردشگری سلامت نقش مؤسسات پولی در این صنعت آشکار می‌شود. بانک اکو خدمات مناسبی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری در منطقه اکو فراهم کند تا بتوانیم نقش مؤثری در گردشگری سلامت منطقه داشته باشیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه با توسعه گردشگری سلامت توسعه مناسبات کشورها نیز فراهم می‌شود، اضافه کرد: توسعه روابط اقتصادی بین کشورهای عضو اکو نیازمند عزم راسخ و پیگیری مؤثر است.

اشتراک این خبر در :