حامد صداقتی، شمشیر باز گروگان گرفته آزاد شد. اسماعیل غنیان، شوهرخاله” صداقتی” که در این مدت با مسئولان امنیتی کشور برای آزادسازی «حامد» در ارتباط بود با تایید خبر آزادی او از جزئیات آن سخن گفت.

به گزارش ایسنا، خبر آزاد شدن “حامد صداقتی” ملی‌پوش شمشیربازی ایران از دست گروگانگیران توسط دکتر اسماعیل غنیان، شوهر خاله او که بیش از همه با مسئولان برای آزادی “حامد صداقتی” در ارتباط بود، تایید شد.

او در باره روند آزاد سازي حامد گفت: تلفن‌های زیادی با من می‌شد و از طریق فیس بوک برای ما فیلم می‌فرستادند و از ما پول می‌خواستند. دو هفته‌ پیش وقتی با آنها صحبت کردیم گفتم که آنقدر پول نداریم و نهایتا شاید بتوانیم 200 میلیون تومان جور کنیم که آنها گفتند ما 400 میلیون تومان هزینه ‌کرده‌ایم و آنها را از مرز خارج ‌کرده‌ایم. حالا شما می‌خواهید به ما 200 میلیون بدهید؟ در پاسخ به این حرفشان گفتیم که از کجا بدانیم زنده هستند و باید صدایشان را بشنویم.

او با بیان این مطلب که در تمام مکالمات سعی داشتیم با معطل کردن آنها جایشان را شناسایی کنیم، بیان کرد: سعی می‌کردم هر طور که شده زمان مکالمه را بیشتر کنم تا دوستان نظامی بتوانند رد آنها را بزنند تا جایشان مشخص شود. از طرف دیگر مسئولان امنیتی از طریق فیس بوک نیز ردگیری کرده بودند و پس از مشخص شدن برخی سرنخ‌ها فهمیدیم که نتوانستند گروگان‌هایشان را از کشور خارج کنند.

غنیان ادامه داد: هفت – هشت روز پیش به ما اعلام شد که تنها منتظر اشتباه از گروگان‌گیران هستیم تا جایشان را پیدا کنیم و از ما خواستند تا به هر نحوی که شده سرنخ جدیدی از آنها بگیریم. از آنها خواستیم اگر اجازه صحبت به ما نمی‌دهند فیلم جدیدی را تهیه و برای ما بفرستند که دیروز و دقیقا زمانی که قصد داشتند فیلم را برای ما ارسال کنند ماموران انتظامی دو تن از آنها را شناسایی کرده و مکان پنهان شدن آنها را پیدا کردند.

او افزود: جایی که آنها پنهان شده بودند همان 80 کیلومتری خاش بود و گروگان‌ها را در بالای کوه نگه می‌داشتند حتی نگهبانان آنها بومی نبودند تا کسی از جای آنها با خبر نشود. در زمانی که نیروهای امنیتی برای آزادسازی آنها آماده بودند با پا در میانی ریش سفیدان، مسئولان و امام جمعه آن منطقه حمله انجام نشد و گروگان‌ها آزاد شدند. ما با “حامد” صحبت کردیم و آقای حسینی نیز با خانواده اش صحبت کرده است و منتظریم نیروهای امنیتی به ما اعلام کنند تا برای بازگرداندن آنها عازم شویم.

غنیان در پایان تشکر ویژه‌ای از وزارت کشور، وزارت اطلاعات، مسئولان امنیتی کشور و دادستانی خاش داشت که در این مدت برای آزادسازی حامد صداقتی و همراهش از دست گروگانگیران تلاش کردند.

فراز صداقتی، خواهر حامد نیز خبر آزادسازی “حامد” را تایید کرده بود، اما خواست که شوهر خاله‌اش که بیش از همه با مسئولان امنیتی در ارتباط بود جزئیات را بازگو کند.

اشتراک این خبر در :