حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس‌جمهوری و محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهوری، استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را فرصتی برای آگاهی از میراث آموزش عالی ۸ سال گذشته عنوان کردند.

به گزارش ايسنا، دكتر حسام‌الدين آشنا، مشاور فرهنگی رییس‌جمهوري گفت: با شکل‌گیری فرصت استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري آحاد ملت در جریان میراث 8 سال گذشته آموزش عالی قرار خواهند گرفت.

آشنا در ارزیابی خود از عملکرد رضا فرجی‌دانا، اظهار کرد: در مدت یک ساله تصدی دکتر فرجی‌دانا در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آنچه که تا کنون اتفاق افتاده است شامل تقدم کیفیت بر کمیت، تلاش برای ارتقای عدالت آموزشی، آرامش‌بخشی به فضای علمی و کاستن از جو امنیتی در دانشگاه‌ها، تلاش برای مبارزه با فساد سازمان یافته در آموزش عالی و اجازه رسیدگی به تقاضای دانشجویان و استادان در مورد بازنگری در احکام انضباطی صادره قبل از قطعی شدن است.

وی تاکید کرد: فرصت استیضاح امکان بسیار مناسبی برای وزیر علوم، تحقيقات و فناوري فراهم می‌کند تا کلیه نمایندگان جامعه دانشگاهی و آحاد ملت در جریان میراث 8 سال گذشته آموزش عالی کشور و اقدامات اصلاحی و ترمیمی در یک سال گذشته قرار گیرند.

محمدرضا صادق، مشاور رسانه‌ای رییس‌جمهوري نيز جلسه استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري را یک فرصت دانست و گفت: جلسه استیضاح دکتر فرجی‌دانا فرصتی خواهد بود تا وضعیت آموزش عالی کشور که به دولت تدبیر و امید تحویل داده شده و نیز اقدامات یک سال گذشته دولت در حوزه آموزش عالی برای همگان در منظر نمایندگان مجلس شوراي اسلامي به طور شفاف تبیین شود.

وی تصریح کرد: یقین دارم مردم از دانستن شرح و چگونگی وضعیت وزارت علومی که تحویل دولت یازدهم داده شد و در مقابل اقداماتی که در یک سال گذشته برای سامان دادن اوضاع انجام گرفت، خوشحال خواهند شد.

وی تاکید کرد: جلسه استیضاح وزیر علوم فرصتی است تا اهمیت آرامش، امید و نشاطی که طی یک سال گذشته در آموزش عالی کشور به وجود آمد، بیشتر روشن شود.

اشتراک این خبر در :