رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور در سفر یکروزه خود به مازندران در بازدید از مجتمع آبرسانی اسبوکلا سواد کوه گفت: ۷۷ درصد جمعیت روستایی بالای ۲۰ هزار خانوار کشور از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند.

مهندس حمیدرضا جانباز، با بیان اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی بر تامین آب آشامیدنی سالم اتفاق نظر دارند، افزود: در این راستا بدون هیچ منتی وظایف خود را در قبال مردم انجام می دهیم.

وی ، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، مقرر شد طی ۳ سال آینده مناطقی که در بخش بهره مندی از آب، از میزان متوسط کشور پایین تر هستند به حد متوسط کشوری ارتقا یابند.

مهندس جانباز، با اشاره به اینکه مجتمع آبرسانی اسبوکلا ، ۴ روستا را تحت پوشش قرار می دهد، اظهار داشت: تلاش می کنیم از طریق ماده ۱۸۰ و حمایت نمایندگان مجلس، تا دو سال آینده مشکل این منطقه را برطرف نماییم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان آبفای شهری به مشکلات ناخواسته ای که در حوزه آب وجود دارد، واقفند و همواره برای خدمت رسانی مطلوب به مردم،  تلاش می کنند.

آیت الله سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در حاشیه این بازدید آب را، آبادانی و نبود آب را ویرانی توصیف کرد و گفت: در گذشته افراد برای تامین آب مصرفی خود، با ظروف سنتی آب را از نقاط دور دست حمل می کردند .

وی، ادامه داد: در حال حاضر به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و با پیشرفت تکنولوژی و توسعه جوامع، آب مورد نیاز از طریق لوله کشی در دسترس همگان قرار گرفت.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه بخشی از آب مورد نیاز از طریق نزولات آسمانی وچشمه ها تامین می شود، گفت: با مصرف صحیح واصولی امکان بهره مندی از این نعمت را برای سایرین فراهم آوریم.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی مازندران، با بیان اینکه مجتمع آبرسانی اسبوکلا سوادکوه یکهزار اشتراک را پوشش می دهد، افزود: مردم روستاهای گردنه سر، اسبوکلا، اسپرز و نجار کلا از این خدمات بهره مند می شوند.

مهندس عبداللهی، تصریح کرد: در حال حاضر ۸کیلومتر خط انتقال، ۳۶ کیلومتر شبکه توزیع و۲۲۰ متر مکعب حجم مخزن با صرف یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان در مجتمع آبرسانی اسبوکلا ایجاد شد.

وی، افزود: احداث ۳ ایستگاه پمپاژ، ۵.۵ کیلومتر خط انتقال، ۳ کیلومتر خط انتقال نیرو و احداث ۷۰۰ متر مکعب مخزن بین راهی با پیش بینی ۲میلیارد تومان اعتبار برای این مجتمع در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است در این بازدید، مهندس قانع معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت آب وفاضلاب کشور و مهندس ذبیح الله ذاکری مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران ودیگر مسئولان استانی و شهرستانی حوزه آب و فاضلاب نیز حضور داشتند.

اشتراک این خبر در :