رییس شورای شهر ساری شامگاه گذشته در جلسه علنی شورای شهر خطاب به استاندار گفت: در رابطه با مناسبات مديريت شهري و دستگاهها  چيزي كه ما درك و لمس مي كنيم اين است كه هماهنگي لازم بين دستگاههاي خدمات رسان وجود ندارد و بسياري مواقع موازي كاري ها باعث هدر رفت سرمايه ها و منابع مي شود .خبرگزاری فارس: استاندار مازندران موازی‌کاری‌های بین‌بخشی را برطرف کند

جمال باقری تاكيد كرد: از آقاي استاندار به عنوان نماينده عالي دولت استدعا داريم تمهيداتي بينديشند تا با ايجاد هماهنگي بين دستگاهها و حذف دوباره كاري ها ،استان و مركز آن به جايگاه واقعي خود برسند و خدماتي در خور شأن مردم فهيم مازندران و ساري  ارايه شود.

رئيس شوراي اسلامي شهر ساري  خاطرنشان كرد:در فضاي آرام قطعاً كارها بهتر پيش مي برد و فضاي متشنج اول به خود شورا و بعد به مردم آسيب مي رساند.

دعواي ما بر سر منافع شخصي نيست !

علي اكبر زليكاني با بيان اين كه بر خلاف تصوري كه در نزد بعضي ها وجود دارد، اعضاي شورا براي پيگيري امور شهر وقت مي گذارند ،افزود: شايد اطلاع رساني از فعاليت هايي كه انجام مي شود ضعيف باشد ولي انصافاً كار هاي خوبي در بخش هاي عمراني، فني،خدماتي،فرهنگي و بهداشتي صورت گرفته است.

وی تصريح كرد: دعواي ما بر سر منافع شخصي نيست بلكه واقعيت شوراي شهر ساري اين است كه همه اعضا دست در دست هم براي كاهش مشكلات شهر تلاش مي كنند.

زليكاني با بيان اين كه بنده بيشترين تذكر را به آقاي عبوري شهردار ساري داده ام، اضافه كرد: خيلي از مسايل نيازي نيست كه رسانه اي شود چون هدف درست انجام شدن كار است و اگر با يك تذكر درست مي شود نيازي به جنجال نمي باشد.

وي با بیان اینکه هر وقت انتقادي مي كنم راهكار هم مي دهم افزود: اعتقادم اين است كه تا به يك متد مشخص نرسيديم كاري انجام ندهيم و بي جهت ذهن مردم را خراب نكنیم.

عضو شورای شهر ساری در پایان، اجرای دقیق قانون تعيين وضعيت املاك واقع در مسير طرح هاي دولتي و شهرداري ها را خطاب به شهرداران مناطق سه گانه ساري متذکر شد.

ساری در این 12 پروژه خلاصه نمی شود !

پرويز شعباني عضو شوراي شهر ساري با تبريك فرا رسيدن عيد سعيد فطر به همه شهروندان ساروي، به جنايات اخيراً اسرائيل در نواز غزه اشاره كرد و اين حملات دردمنشانه را محكوم نمود.

وي با اشاره به ۱۲ پروژه ي بزرگ تعريف شده توسط شهرداري ساري، تصريح کرد:مسايل شهر در اين ۱۲ پروژه خلاصه نمي شود بلكه كار هايي ديگري هم هست كه نبايد مغفول بماند.

عضو شورای شهر ساری ساماندهی و تعريض مسير دسترسي به امام زاده عباس و اجراي زير گذر بلوار كشاورز را خواستار شد.

واگذاری پروژه ها باید از ابتدا صورت گیرد

سعید نجاريان در جلسه علنی شورای شهر اظهار داشت: واگذاري پروژه ها به سرمايه گذار بايد اين كار از ابتداي شروع پروژه صورت پذيرد وقتي شهرداري پروژه را شروع مي نمايد و هزينه هاي بسياري براي زير ساخت هاي آن انجام مي شود و ديگر به صرف نمي باشد كه اين پروژه به ديگري واگذار شود.

وی با اشاره به برپایی سیرک در وسط شهر متذكر شد: علاوه بر ايجاد مشكلات ترافيكي براي شهروندان، آلودگي با توجه به وجود حيوانات را نيز به همراه دارد و در اين مورد شهردار و شورا در جريان نبوده اند و مجوزي صادر ننمودند.

سفره هاي توزيع پول از شورا جمع شود

سید محمد آقاميري با اشاره به مساعدت مالي گفت: نبايد شوراي شهر از طرف اعضاي محترم و شهرداري نقش نهاد ها و موسسات حمايت مالي را ايفا كند بديهي است امروز تفسير نادرستي از مواد ۱۶ و ۱۷ قانون مي شود.بعضي از همكاران با توزيع پول در شورا و يا معرفي متقاضيان به شهرداري عملاً شوراي شهر را از مسير قانوني منحرف كردند.

وی افزود: بهتر است سفره هاي توزيع پول از این دو نهاد جمع شود .

وي با اشاره به برپايي سيرك در پارك خيابان قارن باعث اعتراض اهالي شده است گفت: این اقدام بدون انعقاد قرارداد با شهرداري و عدم پرداخت حق و حقوق اين نهاد از مصاديق تضييع حقوق شهروندان است.

آقامیری افزود: با وجود مركز فرهنگ و هنر شهرداري ساري   در مجاورت اين مكان برپايي سيرك در چند قدمي آن عملاً مانع فعاليت هاي اين مركز فرهنگي مي باشد و جميع اين دلايل ايجاب مي كند قبل از اين كه اين موضوع مشكل ساز شده و با تنش هاي اجتماعي مواجه شويم نسبت به جمع آوري و انتقال سيرك به محل ديگر اقدام شود.

وی همچنین جذب غير قانوني در شهرداري ساري، مخالفت در ايجاد دكه جديد و ساماندهي متكديان طبق ضوابط قانوني را متذکر شد.

شورا و شهرداری متولی اشتغال جوانان نیست !

علیجان شمشیربند نیز در صحن شورا اظهار داشت: شهردار و شورای شهر مسئول اشتغال جوانان نیستند و باید معضلات بیکاری با همکاری مردم و مسئولان رفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر ساری در باره اظهار نظر یکی از اعضای شورای شهر ساری درباره منعفل شدن شورا، گفت: خدمات شورایی باید به اطلاع رسانه ها برسد.

وی با بیان اینکه شهردار از پشتوانه شورا برخوردار بوده و شورایی ها جریانات تخریب گرایانه خود را در جهت نفع خود اعلام نکنند، افزود: هیچ یک از اعضای شورا حق ندارند در نطق های خارج از  صحن شورا هیچ عضو شورایی حق ندارد از طرف سایر اعضا اظهار نظر کند.

اشتراک این خبر در :