ربیع فلاح جلودار صبح امروز در جلسه مشورتی با فعالان اصولگرای شهرهای مازندران اظهار داشت: همه دلسوزان استان دغدغه‌های مشترکی دارند که برای برون‌رفت از آن باید از نظرات نخبگان و تجربه همه زحمتکشان نظام اسلامی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسه‌ای که وزیر کشور با احزاب مختلف در سطح کشور داشتند، حضور داشتیم، افزود: هماهنگی خوب، با فهم و عقلانیت مشترک در جناح سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا با محوریت دولت تدبیر و امید شکل می‌گیرد که جای خوشحالی دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: با وجود دو حزب سیاسی مطرح اصولگرا و اصلاح‌طلب در کشور ما به عنوان نیروی اعتدال حد میانه‌رو را داریم تا بتوانیم از همه ظرفیت‌ها برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی با تاکید براینکه تلاش همه ما نجات مازندران با استفاده از تجربیات نیروی نخبه در استان است، افزود: مازندران در زمینه‌های مختلف وضعیت نامناسبی دارد.

فلاح جلودار مهم‌ترین مشکل مازندران را اشتغال و بیکاری دانست و گفت: وقتی محور توسعه مازندران کشاورزی بود، کاری انجام نشد.

وی ظرفیت مازندران را با توجه به موقعیت جغرافیایی در سطح کشور بی‌نظر دانست و ادامه داد: در حال حاضر از یک سوم ظرفیت مازندران برای تولیدات کشاورزی استفاده می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه باران 800 میلی‌متری در فصل بارش منجر به خشکسالی در فصل تابستان می‌شود، خاطرنشان کرد: مازندران در برخورداری از آب شرب از استان سیستان و بلوچستان عقب‌تر است.

وی افزود: مازندران در تولید خاویار رتبه برتر داشت، در حالی که تولید از ثروت از دریا به صفر رسیده است.

فلاح وضعیت تغییر کاربری اراضی کشاورزی مازندران را اسفبار دانست و گفت: مازندران باید امنیت غذایی استان و کشور را تامین کند و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی برنامه جدی استانداری مازندران است.

وی با بیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید در مقابل سلیقه‌های سیاسی احترام آمیز و یکسان است، تصریح کرد: ما افراط و تفریط نداریم.

استاندار مازندران نگاه همه جانبه را از نیازهای اولیه رفع مشکلات در استان دانست و یادآور شد: دولت در این مقطع تصمیم دارد از رکود و تورم خارج شود.

وی تورم در سطح ملی را 26 درصد عنوان کرد و ادامه داد: این رقم در مازندران به 23 درصد رسیده است.

فلاح با تاکید براینکه سهم مازندران در سطح ملی باید مشخص باشد، اذعان داشت: بیش از 35 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مازندران بیکار هستند.

به گزارش فارس، فعالان سیاسی شهرستان‌های ساری، بابل، قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، گلوگاه، نور، میاندورود و نکا حضور یافتند

اشتراک این خبر در :