معاون بهره‌وری اقتصادی از موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف مازندران گفت: 70 درصد رقبات موقوفات مازندران از اراضی کشاورزی است که در کارگروه کشاورزی مورد کارشناسی قرار می‌گیرند.

نوروز رشیدی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی اوقاف مازندران، با بیان اینکه کارگروه کشاورزی اوقاف مازندران در راستای ابلاغیه سازمان اوقاف تشکیل شد، اظهار داشت: پنج استان کشور عضو کارگروه کشاورزی سازمان اوقاف هستند که مازندران یکی از اعضای اصلی این کارگروه است.

وی،  با اشاره به اهداف تشکیل کارگروه کشاورزی، اظهار داشت: بهره‌وری اقتصادی از موقوفات بدون معارض کشاورزی یکی از شاخصه‌های اصلی تشکیل این کارگروه است.

رشیدی با بیان اینکه اراضی موقوفه بدون معارض کشاورزی استان مازندران احصا شد، افزود: شناسایی موقوفات قابل سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از برنامه‌های اصلی کارگروه کشاورزی اوقاف مازندران است.

وی با اشاره به اینکه برخی از موقوفات کشاورزی استان قابلیت بهره‌وری بیشتر را دارند، گفت: برخی از موقوفات مازندران قابلیت تبدیل به پرورش ماهی و یا پرورش گل و گیاه را دارند.

این مسئول از احیای 30 رقبه از موقوفات زمین‌های کشاورزی در استان خبر داد و تصریح کرد: رقبات بدون معارض کشاورزی استان مازندران پراکنده است و تمامی شهرستان‌های استان مازندران دارای موقوفات با قابلیت کشاورزی هستند.

معاون بهره‌وری اقتصادی از موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف مازندران با تاکید بر اینکه باید بهره‌وری موقوفات استان مازندران از افزایش چشمگیری برخوردار باشند، افزود: رویکرد جدید اداره کل اوقاف مازندران در راستای بهره‌وری از موقوفات با قابلیت کشاورزی است.

رشیدی با بیان اینکه اطلاعات کاملی از موقوفات بدون معارض بخش کشاورزی در دست داریم، گفت: آمار و تعداد رقبات هر موقوفه کشاورزی در دست کارشناسان این بخش است و برای بهره‌وری از موقوفات بدون معارض بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: با تشکیل کارگروه کشاورزی، موقوفات مرتبط با این حوزه با درآمد قابل توجهی روبه‌رو می‌شوند که طبق نیت واقف به آن عمل می‌شود.

رشیدی از حضور کارشناسان متخصص بخش کشاورزی در کارگروه کشاورزی اوقاف مازندران خبر داد و اظهار کرد: تمامی پروژه‌ها و برنامه‌های اوقاف مازندران با نظر تخصصی کارشناسان و با هدف بهره‌وری هرچه بیشتر انجام می‌شود.

وی داشت: 70 درصد رقبات موقوفات مازندران را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهند که هر کدام از این رقبات در کارگروه کشاورزی اوقاف مازندران مورد کارشناسی قرار می‌گیرند.

اشتراک این خبر در :