ندای مرگ بر اسرائیل مردان و زنان مازندرانی همگام با سراسر کشور و هم‎ندا با آزادیخواهان و مسلمانان جهان بار دیگر طغیان و ستم جغدصفتان روزگار را به نابودی رهنمون ساخت.

همزمان با روز جهانی قدس یادگار جاویدان امام خمینی (ره) بنیانگذار ادبیات ضد استعماری در قرن حاضر، مردم سراسر مازندران از شرق تا غرب مازندران ندای دفاع از مردم مظلوم فلسطین را سر دادند.

اقشار مختلف جامعه شامل کارگر و کارمند، بازاری و کشاورز، دانش‎آموز و دانشجو همچنین فقیر و غنی ندای دلنشین وحدت مسلمانان برای ریشه‌کنی ظلم سر دادند.

پیرمرد و پیرزن، نوجوان و نونهال، جوان و میانسال با مشت‎های گره کرده خشم و تنفر خود را از فجایع اسرائیل و نوکران منطقه‌ای آنها مانند گروه‌های تکفیری را فریاد زدند.

ندای مرگ بر اسرائیل مردان و زنان میاندورودی همگام با سراسر کشور و هم‎ندا با آزادیخواهان و مسلمانان جهان بار دیگر طغیان و ستم جغد صفتان روزگار را به نابودی رهنمون ساخت.

روزه‌داران میاندورودی از صمیم قلب آرزوی آزادی قدس و سرزمین‎های اسلامی زیر اشغال حکام خائن و مزدوران تکفیری آنان را از خدای متعال مسئلت کردند.

شور و نشاط مردم روستایی و شهری در میاندورود راهپیمایی روز قدس امسال را پررنگ‌تر از همیشه و با فریادهای رساتر به رخ دیو‏صفتان و دشمنان انسانیت در سرزمین‏‌های اشغالی کشید.

محمد آقایی یکی از راهپیمایان میاندورودی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس کمک به آزادی قدس و عمل به فرمان امام روح‌الله را انگیزه شرکت در این راهپیمایی اعلام کرد.

وی با اشاره به ددمنشی رژیم غاصب در قتل‎ عام کودکان و زنان بی‌‏پناه بیان داشت: با شنیدن ندای مظلومیت مردم غزه حضور در راهپیمایی کم‎ترین اقدام برای یک انسان واقعی است.

امروز خیابان‎های میاندورود مزین به شعارهای ضد اشغالگری و مخالف کشتار است و حضور جوانان نقشی زیباتر به این تابلوی مروت و مردانگی مردم بخشیده است.

زهرا مختاری یکی دیگر از راهپیمایان روز قدس در میاندورود است که با اشاره به پخش صحنه‌هایی از کشتار مردم فلسطین و عراق به دست دشمنان انسانیت حضور خود در این راهپیمایی را لبیک به فرمان رهبری انقلاب دانست.

این دانشجوی بسیجی با تاکید بر ضرورت حمایت همه مسلمانان و عدالت‎طلبان جهان از مردم فلسطین خاطرنشان کرد: خدا در قرآن ستمگران را به نابودی محکوم فرموده‌ و این وعده الهی تخلف‌ناپذیر است، اما خداوند متعال اتحاد و حضور مسلمانان را نیز لازم دانسته است.

*رژیم جعلی صهیونیستی مجسمه شیطان است

حجت‌الاسلام حاج یزدان جهاندار لاشکی امروز در حاشیه راهپیمایی روز قدس  در کجور بر ضرورت حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین تأکید کرد و اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمود «هر کس ندای کمک‌خواهی مسلمانی را بشنود اما به او پاسخ ندهد مسلمان نیست».

وی با اشاره به اینکه باید همواره در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه و سایر مسلمانان جهان حمایت خود را اعلام کنیم، ادامه داد: در حالی ما روز قدس را روز برائت از فلسطین می‌دانیم و در این راهپیمایی شرکت کردیم که مردم بی‌دفاع غزه زیر بمباران‌های شدید دشمن روزه‌ خود را افطار می‌کنند.

امام جمعه کجور با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) که فرمودند «اسرائیل غده سرطانی است و باید از صحنه روزگار محو شود»، عنوان کرد: روز قدس روز اسلام و حیات مجدد اسلام است.

وی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی رژیمی جعلی و مجسمه شیطان است و این رژیم جعلی باید نابود شود.

جهاندار لاشکی گفت: وظیفه دینی، انسانی، تکلیف سیاسی و اجتماعی همه ما حمایت از مردم غزه و فلسطین است و راهپیمایی روز قدس حداقل کاری است که ما برای مردم مظلوم غزه و فلسطین انجام می‌دهیم.

وی اظهار داشت: مردم کجور امروز همچون سایر مردم روزه‌دار و مسلمان سراسر ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند و بار دیگر حمایت‌های همه جانبه خود را از قدس و غزه و فلسطین اعلام می‌کنند.

امام جمعه کجور با بیان این‌که روز قدس سرآغاز نهضتی بزرگ برای بیداری جامعه جهانی است، گفت: امروز رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین شرایط قرار دارد و سردمداران رژیم صهیونیستی نیز دچار چالش‌های بزرگی شده‌اند و این رژیم جعلی از درون خود دچار مشکلات متعددی شده است حتی می‌توان گسست درونی آن را هم مشاهده کرد.

*فریاد مرگ بر اسرائیل بهترین طنین در روز قدس

فرماندار شهرستان نور گفت: اسرائیل و حامیان وی راضی به حیات مسلمانان نیستند و با همه توان تلاش می‌کنند با اسلام و مسلمانان مبارزه کنند و جنایات اخیر هم با همین نیت است.

هادی خنجری امروز در  حاشیه راهپیمایی روز قدس در شهرستان نور بیان داشت: روز قدس بشارتی برای مسلمانان جهان به ویژه فلسطینیانی که سال‌ها زیر سلطه و ظلم اسرائیل به سر می‌بردند و کسی فریادشان را نمی‌شنید، است.

وی افزود: امروز در دنیا فریاد مرگ بر اسرائیل بلند است و تاکید امام و رهبری هم این است که نباید تمرکزمان از اسرائیل دور شود.

این مسئول تصریح کرد: به همین دلیل روز قدس امسال گرامی‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و ملت ایران همراه با مسلمانان دیگر کشورها و آزادیخواهان جهان با فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، فریاد مظلومیت مسلمانان فلسطین را به گوش عالم می‌رسانند.

*توقف کشتار در غزه مهم‌ترین خواسته راهپیمایان

همزمان با مردم سراسر ایران اسلامی مردم روزه‌دار و مسلمان شهرهای نور، نوشهر، تنکابن، عباس‌آباد، چالوس، رامسر و محمودآباد نیز از ساعاتی قبل به خیابان‌ها آمدند و در راهپیمایی عظیم و وحدت‌بخش روز جهانی قدس شرکت کردند.

براساس این گزارش زن و مرد، پیر و جوان، بزرگ و کوچک و همه‌وهمه یک‌دل و یک‌صدا امروز در صفوف به‌هم فشرده راهپیمایی روز جهانی قدس در محکومیت جنایات وحشیانه و کشتار مردم مسلمان و بی‌دفاع و مظلوم غزه از سوی رژیم صهیونیستی، خونخوار و غاصب اسرائیل، بانگ رسا و خروشان فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سردادند.

مردم متدین و روزه‌دار غرب مازندران با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نقش بسته بود حملات وحشیانه اسرائیل و هم‌پیمانانش به زنان و کودکان و دیگر شهروندان غزه و نیز سکوت غیر منطقی و غیر انسانی مجامع جهانی را محکوم کرده و خواستار توقف هر چه سریع‌تر جنگ در غزه و در پی آن رسیدگی و محاکمه سران رژیم جعلی اسرائیل در دادگاهی علنی بین‌المللی بی‌طرف و صالح شدند.

*آزادی فلسطین آزادی اسلام است

با حضور اقشار مختلف افراد جامعه همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان راهپیمایی روز جهانی قدس در بابلسر برگزار شد.

در این مراسم اقشار مختلف مردم با در دست داشتن تصاویری از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و همچنین پرچم‌ فلسطین  شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند.

امام جمعه بابلسر، نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، معاون فرماندار ،روحانیان و مدیران شهرستان و فرماندهان نظامی و انتظامی در پیشاپیش راهپیمایان بابلسری حضور دارند.

همچنین حضور اقشار مختلف مردم شامل بازاری و کسبه، استاد و دانشجو، معلم و دانش‌آموز، کارگر و کارمند، فرهنگی و ورزشکار و همه اقشار مختلف با زبان روزه از صحنه‌های جالب راهپیمایی امروز مردم بابلسر است.

بانوان بابلسری نیز با حضور با شکوه خود نفرت و انزجارشان را از استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند.

شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر استکبار جهانی، فریاد ما مثل خروش دریاست/ مرگ بر آمریکا شعار دنیاست، امروز روز قدس و روز دین است/ تجلّی قدرت مسلمین است، پیروزی مستضعفین نزدیک است/ آینده مستکبرین تاریک است، راه امام و شهدا وحدت است/ پیروزی از رهبری امت است، حمایت از فلسطین حمایت از امام است/ آزادی فلسطین آزادی اسلام است و مرگ بر انگلیس از جمله شعارهایی است که توسط مردم بابلسر طنین‌انداز شد.
*قبله اول مسلمانان باید به مسلمان برگشت داده شود

فرماندار چالوس نیز در مراسم گرامیداشت روز قدس در جمع مردم شهر هچیرود چالوس که برای نخستین بار راهپیمایی روز قدس در آن برگزار شد، گفت: یکی از مهم‎ترین وقایع تاریخ اسلام روز قدس است.

محمدناصر زندی دلیل اهمیت بیت‌المقدس را واقع شدن این نقطه از جهان به عنوان قبله اول مسلمانان برشمرد و تصریح کرد: باید قبله اول مسلمانان به دست مسلمانان اداره شود./فارس

اشتراک این خبر در :