مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران از ثبت‌نام 109 هزار نفر در طرح بیمه سلامت همگانی خبر داد و گفت: از این تعداد 105 هزار دفترچه بیمه همگانی تاکنون چاپ شده و 85 هزار نفر نیز این دفترچه‌ها را دریافت کرده‌اند.

رسول ظفرمند در نشست امام جمعه شهرستان چالوس با شخصیت‌های علمی، اساتید، پزشکان و مهندسان شهرستان چالوس که در منزل امام جمعه شهرستان چالوس برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون برای یک‌میلیون و 254 هزار نفر در استان مازندران نیز بیمه روستایی ثبت‌نام کردیم و 700 هزار نفر نیز در قسمت سایر صندوق‌ها( کارمندی، سایر اقشار و ایرانیان) ثبت‌نام شدند.

وی با اعلام اینکه در شهرستان چالوس نیز تاکنون 5 هزار و 900 دفترچه در قالب بیمه همگانی صادر و توزیع شده است، افزود: جمعیتی بالغ بر 5 میلیون نفر در کشور فاقد هرگونه بیمه بودند که با تصمیم دولت تدبیر و امید هم‌اکنون تمامی آنان دارای دفترچه بیمه شدند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به اینکه از 200 هزار نفری که در استان مازندران فاقد بیمه‌ بودند 70 هزار نفر آنان در گذشته از طریق بیمه ایرانیان مبالغی را برای بیمه پرداخت کردند، گفت: بقیه نیز در طرح جدید دولت به‌صورت رایگان از دفترچه‌های بیمه درمانی برخوردار شدند.

وی خطاب به کسانی ‌که در طرح بیمه سلامت ثبت‌نام کردند، گفت: افرادی‌که از طریق پیامک یا تلفن از سوی دفاتر بیمه برای دریافت دفترچه فرا خوانده شده‌اند در صورت عدم مراجعه به این مراکز دفترچه‌های‌شان از طریق ادارات پست به در منزل آنها برده می‌شود و در این‌گونه موارد حق ارسال مرسوله بر عهده بیمه‌شونده است.

ظفرمند اذعان داشت: سلامتی امر نامحسوس و ناملموسی است که در عوامل تعیین کننده سلامت 25 درصد به سپیدجامگان و پزشکان برمی‌گردد و بقیه به اقشار دیگر مربوط است.

وی نقش امام جمعه شهرستان چالوس را در همراهی در امور سلامت موثر دانست و گفت: در بحث سلامت به همت همگانی نیاز است و اگر 75 درصد از عوامل غیرمستقیم درگیر سلامت پای کار بیایند می‌توانیم شاهد روند روبه‌رشدی در زمینه سلامت باشیم

مدیرکل بیمه سلامت استان مازندران با تاکید بر تشکیل ستاد راهبردی برای خرید خدمات سلامت بیان داشت: باید برای خرید خدمات سلامت افراد جامعه را آگاه کرد و به کمک طلبید تا اقشار مختلف جامعه هزینه کمتری برای خط آخر که درمان است بپردازند.

اشتراک این خبر در :