مراسم ترحیم مه افرید امیر خسروی در تهران لغو شد. این خبر را غلامعلی ریاحی، وکیل خانواده امیر خسروی اعلام کرد و گفت که مراسم ختم مه آفرید در روستای محل تولد وی در رودبار برگزار خواهد شد.

 غلامعلی ریاحی در توضیح مراسم تشیع مه افرید امیر خسروی به پیام نو گفت: «مراسم تشیع جنازه آقای امیر خسروی روز شنبه در محل بهشت زهرا انجام شد و یک سلسله حاشیه هایی  داشت و شعارهایی در آن مراسم داده شد. البته نیروی انتظامی حضور داشت و درگیری خاصی به وجود نیامد. در حاشیه مراسم یکی دو نفر از کارگرانی که نسبت به مه آفرید علاقمندی نشان می دادند، بازداشت شده بودند که بعدا  با اخذ تعهد از من و همینطور برادر مرحوم امیر خسروی آنها را آزاد کردند».
وی ادامه داد: «حاضران در تشیع جنازه بالغ بر هزار نفر بودند و مراسم کفن و دفن صورت گرفت. بعد از آن  من و برادر مه آفرید احضار شدیم. روز شنبه به ما اعلام کردند که چون مراسم تدفین مه آفرید امیر خسروی حاشیه هایی داشته، بنابراین مراسم تهران را که قرار بود روز سه شنبه در محل سعادت آباد برگزار شود لغو خواهد شد مگر اینکه شما مسئولیت آن را بپذیرید. به دلیلی اینکه ما نمی‏توانستیم این تعهد را بدهیم قبول نکردیم».
به گفته وکیل مه آفرید امیر خسروی «بعد از این صورت جلسه ای تنظیم شد که خانواده مه افرید امیر خسروی حق نداشته باشد که مراسم تهران را برگزار کند». ریاحی در ادامه توضیح داد: « ولی در همان صورتجلسه ذکر شد که در رودبار و روستای محل تولد مه آفرید برگزاری مراسم بر اساس ضوابط اشکالی ندارد. این صورت جلسه توسط من به عنوان وکیل خانواده امیر خسروی و برادر آن مرحوم و سه نفر از مقام های امنیتی امضا شد».
ریاحی در پایان درباره مراسم ترحیم مه افرید در رودبار نیز گفت: «امروز از خانواده مه آفرید خبر دادند که دررودبار هم مشکلاتی برای اجرای مراسم ختم مه آفرید به وجود آمده است و چون من بوشهر هستم از کم و کیف ماجرا خبری ندارم».

اشتراک این خبر در :