به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، سید حمید حسینی اظهار داشت: مرکز اطلاعات راه‌های استان در راستای سیاست‌های وزارت متبوعه و مرکز اطلاعات راه‌های کشور با هدف شناسایی سریع‌تر وقایع، نیازهای جاده‌ای، رفع گره‌های ترافیکی، امدادرسانی به هنگام و اطلاع‌رسانی به موقع به کاربران جاده‌ای ایجاد شده است.

وی افزود: این مرکز با دو شماره تلفن گویای 141 و 2222320 به طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مسافران و مردم برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های استان است.

رئیس روابط عمومی راه و شهرسازی مازندران با پراهمیت شمردن فعالیت کاری این مرکز در مواقع اضطراری خاطرنشان کرد: این مرکز با نصب 11 دوربین تصویری در سطح محورهای شریانی و از طریق بی‌سیم با تمام ادارات تابعه و راهدارخانه‌ها ارتباط دارد تا در مواقعی که راه به دلایل شرایط جوی نامساعد یعنی بارش برف و کولاک، ریزش کوه و سقوط بهمن مسدود می‌شود بلافاصله پیام را دریافت و در صورت مسدود بودن آن را به مرکز اطلاعات راه‌های کشور و پلیس راه گزارش کرده و به صورت اطلاعیه ضروری به سیستم سامانه گویای 141 نیز داده شود.

حسینی با اشاره به کاهش دما و بارش برف شدید در روزهای اخیر و انسداد محورها عنوان کرد: شماره تلفن گویای 141 یکی از پر مخاطب‌ترین و پرمصرف‌ترین شماره تلفن‌های اضطراری استان در این ایام بوده که این مهم حکایت از آن دارد که مردم استان این شماره و مرکز اطلاعات راه‌های این اداره کل را به خوبی شناخته و با آن در ارتباط‌ هستند.

وی در پایان یادآور شد: مسافران می‌توانند در شرایط برف و کولاک فعلی که از روز گذشته شدت بیشتری در مازندران به خود گرفت با ارتباط تلفنی از چگونگی تردد در محورهای استان مطلع شوند.

اشتراک این خبر در :